FANDOM

Sceny wycięte z filmu Harry Potter i Kamień Filozoficzny — w trakcie kręcenia filmu Harry Potter i Kamień Filozoficzny powstało wiele scen, które podczas postprodukcji zostały wycięte, przez co nie trafiły na ekrany.

Wycięte sceny Edytuj

Smelting Edytuj

Harry Potter i kamień filozoficzny - scena usunięta 1

Dudley Dursley ubrany w mundurek Smeltingu pozował przy kominku do zdjęcia pamiątkowego. Petunia i Vernon zachwycali się i okazywali dumę synowi, gdy przyszedł Harry i widząc strój kuzyna, zapytał czy jemu też karzą to nosić. Wszyscy natychmiast wybuchnęli śmiechem. Petunia szybko naprostowała siostrzeńca, tłumacząc, że on pójdzie do publicznego gimnazjum i pokazała mu farbujące się ubrania Dudleya, w których Harry miał chodzić do szkoły. Chłopiec oburzył się, ale ciotka zapewniła go, że nic lepszego nie dostanie.

Listy w jajkach Edytuj

Petunia przygotowując coś w kuchni rozbijała jajka potrzebne jej do dania. Ale gdy skorupka się tłukła zamiast zawartości pojawiała się zapisana kartka. Kobieta coraz bardziej przestraszona rozbijała kolejne jajka z tym samym rezultatem. Przy trzecim zauważyła przez okno przed sobą, że w do środka zaglądają cztery, różnobarwne sowy i zaczęła krzyczeć, po czym uciekła z kuchni.

Metro Edytuj

Harry i Hagrid jadąc Londyńskim metrem przeglądali listę potrzebnych rzeczy do Hogwartu. Harry wymieniał po kolei: trzy komplety szat roboczych, jedną różdżkę (Hagrid zapewnił go, że to podstawowe wyposażenie) i parę rękawic ze smoczej skóry. Zdziwiony dopytał się towarzysza czy chodzi o prawdziwe smoki, a ten zażartował mówiąc "No co może wolałbyś z pingwina" i zaczął opowiadać jak bardzo chciałby mieć smoka oraz jakie to niedocenione stworzenia, a następnie skinął na panią siedząca obok, która zaniepokojona odwróciła wzrok, wracając do czytania gazety.

Po walce z Trollem Edytuj

Harry, Ron i Hermiona wracali korytarzem po tym jak pokonali Trolla górskiego, który zaatakował Hermionę w łazience dla dziewczyn. Harry podziękował dziewczynie za to, że przyjęła na siebie odpowiedzialność i karę od profesor McGonagall, a wtedy Ron stwierdził, że w końcu uratowali jej życie, ale Harry natychmiast stwierdził, że nie musieliby jej ratować, gdyby Ron jej wcześniej nie dopiekł. Ron tylko zakończył rozmowę, mówiąc "od czego ma się przyjaciół", a Hermiona słysząc to uśmiechnęła się szeroko.

Pierwsza lekcja eliksirów Edytuj

Podczas pierwszej lekcji eliksirów profesor Severus Snape widząc brak uwagi Harry'ego zadał mu trzy pytania: "Co otrzymam jeśli dodam korzeń asfodelusa do nalewki z piołunu?", "Gdzie będzie pan szukać jeśli karzę znaleźć bezoar?" i "Jaka jest różnica między mordownikiem a tojadem żółtym?". Harry nie znał żadnej odpowiedzi, a ręka Hermiony ciągle była uniesiona. Ostatecznie nauczyciel tylko kazał jej opuścić rękę, podszedł do pytanego i podał mu odpowiedzi na wszystkie pytania, po czym zapytał pozostałych, dlaczego tego nie notują.

Błędy i wycięte sceny w serii Harry Potter

Błędy w książkach Kamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci
Błędy w filmach Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci cz.IInsygnia Śmierci cz.II
Wycięte sceny z filmów Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FiozoficznyKomnata Tajemnicwięzień Azkabanu