FANDOM

Sceny wycięte z filmu Harry Potter i Komnata Tajemnic — w trakcie kręcenia filmu Harry Potter i Komnata Tajemnic powstało wiele scen, które podczas postprodukcji zostały wycięte, przez co nie trafiają na ekrany.

Wycięte sceny Edytuj

Państwo Mason Edytuj

Harry Potter i Komnata Tajemnic - scena usunięta 1

W trakcie spotkania państwa Masonów w domu Dursleyów, głowa rodziny Vernon Dursley opowiadał kawał: "...woda sięgała aż potąd. Przyszedł hydraulik i mówi do drugiego: patrz ile wody, na to ten drugi: tak, ale pod powierzchnią jeszcze więcej." jednak śmiała się tylko Petunia, która już miała zadać pytanie panu Masonowi, ale zauważyła tort lecący przez salon. Nieco spanikowana, by odwrócić uwagę zaczęła szybko pytać o golfa oraz pochodzenie kostiumu pani Mason, która oburzona powiedziała, że jej stroje szyte są ręcznie. Przerażony Vernon patrząc jak Harry próbuje dyskretnie złapać ciasto unoszące się nad głową pani Mason, zagadną do równie przerażonego Dudleya, czy chłopak nie powinien coś powiedzieć. Dudley po chwili milczenia wydukał tylko słowo "Deser" i ciasto spadło na panią Mason.

Borgin & Burkes Edytuj

Harry przypadkiem przekręcając nazwę ulicy Pokątnej teleportując się za pomocą sieci Fiuu trafił do sklepu Borgin & Burkes. Gdy podczas oglądania rzeczy w sklepie złapała go ręka Glorii, zobaczył przez okno jak Draco Malfoy ogląda wystawę przez okno. W końcu uwolnił się od ręki i w ostatniej chwili schował się do szafy, wyglądającej jak sarkofag. Zaraz po tym do sklepu wszedł Lucjusz Malfoy, z synem, który zaczął oglądać wyposażenie. Jego ojciec widząc to natychmiast zabronił mu czegokolwiek dotykać i podszedł do lady. Powitał ich Borgin i od razu zaproponował najnowsze produkty, ale Lucjusz uprzedził go informując, że przybył by sprzedać kilka przedmiotów.

Gdy dokonał transakcji zobaczył jak Draco ogląda szafę, w której chował się Harry i błyskawicznie powstrzymał go przed dotknięciem jej. Korzystając z nieuwagi Lucjusza Borgin zabrał jedną monetę z zapłaty. Malfoyowie niczego nie zauważyli i wyszli ze sklepu.

W innym wariancie sceny Harry po uwolnieniu się od ręki Glorii próbuje wyjść, ale zostaje zatrzymany przez Borgina, który zaczyna go wypytywać czego tam szuka. Chłopiec mówi tylko, że się zgubił, po czym zostaje puszczony wolno.

List Filcha Edytuj

Po tym jak Harry i Ron dostali reprymendę w lochu Snape'a, za kradzież Latającego Forda Angli zostali na moment sami z woźnym Filchem. Gdy wychodzili Harry podniósł z podłogi list do woźnego z organizacji pomagającej charłakom. Chłopiec podał list właścicielowi, a ten bez słowa pospiesznie go przyjął i natychmiast schował do kieszeni.

Colin Creevey Edytuj

Podczas posiłku w wielkiej sali nagle Harry'ego oślepił błysk flesza. Okazało się, że to uczeń z pierwszego roku zrobił mu zdjęcie, przy czym przedstawił się jako Colin Creevey i pochwalił, że jest uczniem Gryffindoru. Harry przywitał się, a pierwszoroczniak szybko spytał, czy Ron może zrobić mu zdjęcie z Harrym, po czym zaczął opowiadać, ze jest z rodziny mugoli i jak dostał list z Hogwartu. Ron skomentował to tylko słowem "Wspaniale".

Lekcja z Lockhartem Edytuj

W trakcie lekcji Obrony Przed Czarną Magią prowadzonej przez Gilderoya Lockharta, nauczyciel z zadowoleniem stwierdzi, że wszyscy uczniowie posiadają jego książki i żeby sprawdzić, czy przeczytali napisał Quiz. Niektóre dziewczynki były zachwycone, ale Harry i Ron z niesmakiem stwierdzili, że wszystkie pytania dotyczą tylko i wyłącznie Lockharta, między innymi pytanie o ulubiony kolor i największe osiągnięcie Gilderoya. Nauczyciel dał uczniom pół godziny na rozwiązanie testu. Później sprawdzając odpowiedzi, z niezadowoleniem stwierdził, że mało kto pamiętał, że jego ulubiony kolor to lila, ale pochwalił Hermionę, że znała jego największe marzenie, jakim jest oczyszczenie świata ze zła i opracowanie linii eliksirów do włosów.

Rozmowa Ernie'go i Hanny Edytuj

Ernie and Hannah Deleted Scene - HP & and the Chamber of Secrets

Po tym jak Harry opuszcza bibliotekę - Ernie Macmillan próbuje przekonać swoją przyjaciółkę Hannę Abbott i innych Puchonów o tym, iż Harry jest ów dziedzicem Slytherina. Obwinia Harry'ego o atak na Justina Finch-Fletchleya, który to powiedział Harry'emu, że pochodzi z mugolskiej rodziny. Twierdzi również, że wężoustwo odznacza czarnoksiężnika. Hanna próbuje jednak bronić Harry'ego. Twierdzi,że Harry to dobry chłopak i nie zgadza się ze swoim przyjacielem.

Błędy i wycięte sceny w serii Harry Potter

Błędy w książkach Kamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci
Błędy w filmach Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci cz.IInsygnia Śmierci cz.II
Wycięte sceny z filmów Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FiozoficznyKomnata Tajemnicwięzień Azkabanu