FANDOM

Selina Sapworthyczarownica nieznanego statusu krwi, uczęszczająca do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w którym została przydzielona do Gryffindoru. Była znaną pisarką, nagrodzoną w dziedzinie zielarstwa oraz wróżbiarstwa odnoszącego się do roślin.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Selina Sapworthy urodziła się na Wyspach Brytyjskich. W wieku jedenastu lat otrzymała list z Hogwartu. Podczas ceremonii przydziału została przydzielona do Gryffindoru. W tym czasie przypuszczalnie była niezwykle utalentowana z zielarstwa, a w starszych klasach również z wróżbiarstwa, ponieważ później napisała książki na temat obu dziedzin.

Późniejsze życie Edytuj

Po ukończeniu Hogwartu przystąpiła do Międzynarodowej Drużyny Quidditcha.

Napisała książkę z dziedziny zielarstwa zatytułowaną Niezwykłe rośliny wodne Winogranda. W książce skupiła się specjalnie na roślinach wodnych, które skolekcjonowała w afrykańskich jeziorach. Wydała również książkę Ksylomancja, z której uczniowie uczyli się sztuki wróżenia na podstawie układu gałązek opadłych z drzew.

W 1990 roku jej portret został zawieszony w Hogwarcie na szóstym piętrze.

Etymologia Edytuj

  • Selena jest zlatynizowaną formą Selene, greckie imię, które oznacza księżyc. Selene było imieniem greckiej bogini księżyca, czasami myloną z boginią Artemidą.
  • Sapworthy może być zmianami angielskiego nazwiska Sapworth i gra słów dotycząca słowa soki, słowo użyte, by opisać sok zakładów przemysłowych jakiegokolwiek rodzaju, szczególnie wspinanie się i schodzenie po sokach bądź rozpowszechnianie płynu niezbędnego do odżywiania.

Występowanie Edytuj

Szóste piętro Hogwartu

Klasy Klasa 6AKlasa 6B
Korytarze Korytarz na szóstym piętrzeKorytarz Glanmore'a Peakesa
Inne pomieszczenia Drugie Biuro Horacego SlughornaIzba PamięciNieużywana łazienkaPokój nagród
Schody Schody przy gabinecie Horacego Slughorna
Portrety, rzeźby i inne dzieła sztuki Damara DodderidgeEdgar StroulgerEdessa SakndenbergGlanmore PeakesPortret szkieletu w cylindrzeSelina SapworthyTemeritus ShanksVindictus ViridianWendelina Dziwożona
Inne lokalizacje Wschodnie skrzydło