Selina Sapworthyczarownica nieznanego statusu krwi, uczęszczająca do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w którym została przydzielona do Gryffindoru. Była znaną pisarką, nagrodzoną w dziedzinie zielarstwa oraz wróżbiarstwa odnoszącego się do roślin.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Selina Sapworthy urodziła się na Wyspach Brytyjskich. W wieku jedenastu lat otrzymała list z Hogwartu. Podczas ceremonii przydziału została przydzielona do Gryffindoru. W tym czasie przypuszczalnie była niezwykle utalentowana z zielarstwa, a w starszych klasach również z wróżbiarstwa, ponieważ później napisała książki na temat obu dziedzin.

Późniejsze życie[edytuj | edytuj kod]

Po ukończeniu Hogwartu przystąpiła do Międzynarodowej Drużyny Quidditcha.

Napisała książkę z dziedziny zielarstwa zatytułowaną Niezwykłe rośliny wodne Winogranda. W książce skupiła się specjalnie na roślinach wodnych, które skolekcjonowała w afrykańskich jeziorach. Wydała również książkę Ksylomancja, z której uczniowie uczyli się sztuki wróżenia na podstawie układu gałązek opadłych z drzew.

W 1990 roku jej portret został zawieszony w Hogwarcie na szóstym piętrze.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

  • Selena jest zlatynizowaną formą Selene, greckie imię, które oznacza księżyc. Selene było imieniem greckiej bogini księżyca, czasami myloną z boginią Artemidą.
  • Sapworthy może być zmianami angielskiego nazwiska Sapworth i gra słów dotycząca słowa soki, słowo użyte, by opisać sok zakładów przemysłowych jakiegokolwiek rodzaju, szczególnie wspinanie się i schodzenie po sokach bądź rozpowszechnianie płynu niezbędnego do odżywiania.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]