FANDOM

Siedziba sztabu[1] — tajne pomieszczenie znajdujące się w korzeniach Wierzby Bijącej, służące za kryjówkę dla Hermiony Granger i Rona Weasleya, czyli ostatnich członków Gwardii Dumbledore'a. Można się było do niego dostać z klasy eliksirów za pomocą ukrytego przejścia.

Historia Edytuj

Siedziba istniała tylko w alternatywnej rzeczywistości, którą Albus Potter i Scorpius Malfoy stworzyli przenosząc się w czasie za pomocą zmieniacza czasu, by uratować Cedrika Diggory'ego. W tej rzeczywistości Harry Potter zginął podczas bitwy o Hogwart, a Voldemort wygrał wojnę i przejął władzę. Severus Snape także przeżył, dalej uczył w Hogwarcie i potajemnie ukrywał w różnych kryjówkach Hermionę Granger i Rona Weasleya, którzy byli poszukiwani przez śmierciożeców.

Pomieszczenie prawdopodobnie powstało w 2020 roku lub jakiś czas wcześniej, by służyło jako kolejna kryjówka, ponieważ poprzednie były wykrywane i niszczone.

W roku 2020 Scorpius Malfoy przybył do Snape'a by prosić go o pomoc w przywróceniu właściwej rzeczywistości. Nauczyciel początkowo nie wierzył w jego słowa, aż uczeń wspomniał o miłości Snape'a do Lily Potter. Te słowa przekonały Severusa, ponieważ nikt nie powinien znać tego sekretu, więc nauczyciel zabrał Scorpiusa do siedziby. Na miejscu młody Malfoy wyjaśnił Hermionie, Ronowi i Snape'owi całą sytuację, po czym cała trójka zgodziła się mu pomóc. By nie narażać się na wykrycie cofnęli się w czasie będąc w siedzibie, jednak gdy wrócili znaleźli się w Zakazanym Lesie. Dementorzy natychmiast ich zaatakowali i wyssali dusze Hermiony, Rona i Snape'a, którzy poświęcili się, dzięki czemu Scorpius uciekł i przywrócił rzeczywistość.

Występowanie Edytuj

Przypisy