FANDOM

Sierociniec Wool's (ang. Wool's Orphanage) — mugolski sierociniec znajdujący się w Londynie, w którym swoje dzieciństwo spędził Tom Marvolo Riddle.

Historia Edytuj

Sierociniec zbudowano przed 31 grudnia 1926 roku, kiedy to ciężarna Meropa Riddle odwiedziła placówkę, urodziła tam dziecko i chwilę potem zmarła. Jedyne, co czarownica zdążyła zrobić przed śmiercią, to zażyczyć sobie, by chłopak dostał imię Tom po ojcu i Marvolo po dziadku. Pracownicy sierocińca przyjęli noworodka i wychowali go, nie wiedząc o jego magicznych zdolnościach, a tym samym nie rozumiejąc dziwnych incydentów, które działy się wokół chłopaka. To właśnie w sierocińcu Wool's Tom po raz pierwszy za pomocą magii zadawał ból innym dzieciom czy kradł. Pracownicy sierocińca uważali chłopaka za dziwaka i prawdopodobnie zapewnili mu opiekę psychiatry, ponieważ przy pierwszym spotkaniu z Albusem Dumbledore'em Riddle uważał, że to jest zawód profesora.

Wool's

Sierociniec Wool's

Przez siedem lat swojej edukacji w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie chłopak za wszelką cenę unikał powrotu do sierocińca, ponieważ zawsze nienawidził tego miejsca. Pisał nawet specjalne dokumenty do dyrektora Dippeta o pozwolenie na swoje pozostanie w Hogwarcie podczas wakacji.

1997 roku sierociniec już nie istniał. Został zburzony i zastąpiony przez nowoczesny biurowiec. W czasie poszukiwania horkruksów Lorda Voldemorta, trio rozważało, czy Voldemort nie ukrył jednego z nich właśnie w sierocińcu. Po namyśle jednak odrzuciło ten pomysł, gdyż sierociniec był miejscem, którego czarnoksiężnik nienawidził. Małe były więc szanse na to, że ukrył tam tak cenny dla siebie przedmiot.[1]

Wygląd Edytuj

Wygląd sierocińca znany jest ze wspomnienia Albusa Dumbledore'a. Był to ponury, prostokątny gmach otoczony wysokimi sztachetami.

Wychowankowie Edytuj

Pracownicy Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy