FANDOM

Dumbledore machnął różdżką. Moc zaklęcia była taka, że Harry, choć ukryty za swoim złotym strażnikiem, poczuł, że włosy stają mu dęba, gdy zaklęcie świsnęło obok nich, i tym razem Voldemot był zmuszony wyczarować przed sobą srebrną tarczę, by je odbić. Zaklęcie nie uszkodziło tarczy, tylko wydobyło z niej głęboki, dźwięczny ton, przypominający odgłos gongu, mrożący krew w żyłach...
— Opis zaklęcia.[źródło]

Silne zaklęcie Albusa Dumbledore'a (ang. Albus Dumbledore's forceful spell) — czar użyty przez Albusa Dumbledore'a w Ministerstwie Magii, w trakcie bitwy w Departamencie Tajemnic 18 czerwca 1996 roku, podczas pojedynku z Voldemortem[1].

Zaklęcie było bardzo potężne. Kiedy Dumbledore je rzucił, Czarny Pan był zmuszony wyczarować srebrną tarczę, aby je odbić[1]. Czar, uderzając w tarczę, wydobył „głęboki, dźwięczny ton, przypominający odgłos gongu, mrożący krew w żyłach”[1]. Chociaż czar był potężny, nie spowodował widocznych uszkodzeń tarczy[1]. Voldemort wyśmiał Dumbledore'a z powodu jego widocznej niechęci do zabicia go, co wskazuje na to, że ów zaklęcie nie było uśmiercające[1].

Ciekawostka Edytuj

Ilustracja okładki podręcznika Praktycznej obrony przed Czarną Magią, używanego przez Gwardię Dumbledore'a, przedstawiała zaklęcie uderzające w srebrną tarczę; być może było to odwołanie do pojedynku w Atrium Ministerstwa Magii.

Występowanie Edytuj

Przypisy