FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy aktora wcielającego się w rolę Grubego Mnicha. Zobacz też: inne osoby o imieniu Simon.

Simon Fisher-Becker (ur. 25 listopada 1961 roku w Ruislip, Anglia) — brytyjski aktor. Jego jedna z najważniejszych ról to rola Grubego Mnicha w filmie Harry Potter i Kamień Filozoficzny.

Urodzony w Ruislip został wychowany przez dziadków. Jest członkiem komitetu „aktorów i pisarzy w Londynie”.

Tło Edytuj

Aktor wszechstronny, twórczość Fishera-Beckera obejmuje szerokie spektrum, od Szekspira po pantomimy, film, telewizję, radio i teatr.

Urodził się w szpitalu w Paddington i wychował przez dziadków w Ruislip . Opuścił szkołę po A-poziomach i dołączył do Służby Cywilnej , a jednocześnie ukończył studia w administracji biznesowej. Następnie uczęszczał do Drama College. Denholm Elliott był jego mentorem.

Był członkiem komitetu aktorów i pisarzy w Londynie, wcześniej Hammersmith Actors and Writers Group - HAWG, którego był przewodniczącym w latach 2000-2004 i jest współzałożycielem firmy teatralnej Tilt-Yard, która przedstawia nowe pisanie i adaptacje Znanych klasyków.

W marcu 2009 r. Fisher-Becker padł ofiarą przestępstwa - został zaatakowany przez trzy młodzieńcze stacje benzynowe i pobity. Został z nim trwałe uszkodzenie kręgosłupa (vertibrae C4-T2) i uszkodzone kolano, dlatego teraz chodzi o kij. Atak oznaczał, że nadal wraca do zdrowia po urazie w grudniu 2009 roku, a zatem nie pojawił się w panto. W rezultacie był dostępny dla castingu, aby zagrać "Dorium Maldovar" w Doctor Who .

W 2014 r. Fisher-Becker dołączyła do Joanny Scanlan i Vicki Pepperdine w komedii Puppy Love dla BBC.

Filmografia Edytuj

Film Edytuj

Zobacz też Edytuj