FANDOM

[...] trudno się dziwić, że nie są zadowolone z życia. Nie słyszałeś, co się stało z ich braciszkiem?
Hermiona Granger do Rona Weasleya[źródło]

Siostry Montgomery (ang. Montgomery sisters) — dwie czarownice nieznanego statusu krwi; uczennice Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie za czasów nauki Harry'ego Pottera. Nie wiadomo, do którego domu zostały przydzielone.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Siostry Montgomery urodziły się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Montgomery, między 1978 a 1986 rokiem. Razem z rodziną mieszkały prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymały listy ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiły na ulicy Pokątnej. Odziedziczyły różdżki lub kupiły je w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechały do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brały udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić je do nieznanych domów.

1997−1998 Edytuj

W kwietniu 1997 roku Ron Weasley pomylił siostry Montgomery z Lavender Brown. Hermiona Granger wyprowadziła go z błędu, po czym wytłumaczyła mu i Harry'emu Potterowi, że obie siostry są przybite z powodu śmierci młodszego brata.

Pięcioletni Montgomery został bowiem zaatakowany przez wilkołaka, Fenrira Greybacka, w ramach zemsty na matce, która odmówiła pomocy śmierciożercom. Chłopiec zmarł w Szpitalu Świętego Munga.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Śmierciożercy żądali pomocy ich matki, więc musiała być ona czarownicą. Jednocześnie w Skorowidzu nie ma wzmianki o rodzinie Montgomery.