FANDOM

Były skrzydlate katapulty i zębate frysbi [...], powyszczerbiane butle pełne zakrzepłych eliksirów, kapelusze, klejnoty, peleryny; były skorupy smoczych jaj, zakorkowane butelki, których zawartość wciąż migotała złowieszczo, kilkanaście zardzewiałych mieczy i ciężki, splamiony krwią topór.
— Opis Pokoju Życzeń[źródło]

Skrzydlata katapulta (ang. Winged catapult) — rodzaj broni miotającej, wyposażonej w skrzydła dające atut nad przeciwnikami. Możliwe, że przedmiot ma możliwość ciskania pocisków samoistnie.

W serii Edytuj

Skrzydlate katapulty znajdowały się w Pokoju Życzeń jako miejscu, gdzie różne osoby ukrywały rozmaite przedmioty. Harry zauważył je pośród innych ciekawych skarbów, kiedy przyszedł zostawić w Pokoju Życzeń podręcznik Księcia Półkrwi. Nie wiadomo, kto i dlaczego położył skrzydlate katapulty w tym pokoju. Prawdopodobnie przedmiot ten został zniszczony zaklęciem Szatańskiej Pożogi rzuconym przez Vincenta Crabbe'a w czasie potyczki w Pokoju Życzeń w 1998 roku.

Za kulisami Edytuj

  • Angielskie słowo catapult ma dwa znaczenia: katapulta oraz proca. Wnioskując po grafice z Pottermore autorce chodziło o to drugie, natomiast polski tłumacz, Andrzej Polkowski użył pierwszego.

Występowanie Edytuj