FANDOM

Smocza krew

Flakonik smoczej krwi

Smocza krew (ang. Dragon blood) — krew pozyskiwana z dowolnego gatunku smoka. Ma szereg właściwości magicznych. Sprzedawana jest w kryształowych flakonikach, ze względu na trudności z pozyskaniem substancji jest bardzo droga. Ma co najmniej dwanaście zastosowań, które odkrył sławny dyrektor Hogwartu Albus Dumbledore.

Według Rity Skeeter, autorki biografii Dumbledore'a, Ivor Dillonsby odkrył osiem z dwunastu zastosowań, a Dumbledore "pożyczył" jego notatki.

Smocza krew wydaje się mieć specyficzny smak, w 1996 Dumbledore był w stanie rozróżnić krew smoczą od ludzkiej poprzez spróbowanie niewielkiej ilości. Przede wszystkim, dyrektor był ekspertem w tej dziedzinie i możliwe jest, że rozróżnić tę substancję mógł tylko on.

Zastosowanie Edytuj

DragonsBlood karta

Karta z Gry Karcianej z wizerunkiem butelki smoczej krwi

  • W 1995 roku Rubeus Hagrid używał surowego, nieco zzieleniałego mięsa smoka do złagodzenia ran zadanych przez olbrzymy[1].
  • W latem 1996 roku Horacy Slughorn użył smoczej krwi aby oszukać Albusa Dumbledore'a i Harry'ego Pottera, udając atak śmierciożerców.
  • Znane sposoby zastosowania smoczej krwi: środek czyszczący do pieców[2], odplamiacz[3] i lekarstwo na brodawki[4].
  • Smocza krew jest jednym ze składników używanych przy warzeniu eliksirów[5].

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy