Sowiarnia (ang. Owlery) — pomieszczenie w Wieży Zachodniej w Hogwarcie, gdzie mieszkały sowy uczniów i szkolne sowy. Można było tam także wypożyczyć jedną ze szkolnych sów.

Sowiarnia w filmach i grach[edytuj | edytuj kod]

W filmie sowiarnia znajduje się w Wieży Zachodniej. Zbudowana została z kamienia, była zimna i przewiewna, ponieważ w żadnym z okien nie było szyby. Podłoga była w całości pokryta słomą, odchodami sów i szkieletami nornic. Miała trzy piętra wysokości. Sowy mieszkały w gniazdach, w małych wnękach rozmieszczonych równo dookoła ścian. W miesiącach zimowych było tam tak zimno, że trzeba było uważać na lód na wyższych piętrach.

Sowiarnia w książkach[edytuj | edytuj kod]

Według książki sowiarnia to jedno z pomieszczeń w Hogwarcie.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Гарри с Буклей в совятне.jpg

W 1995 roku Harry Potter spotkał w sowiarni Cho Chang na początku swojego piątego roku, która wysyłała list do swojej matki. Kilka miesięcy wcześniej także w sowiarni spróbował ją zaprosić na Bal Bożonarodzeniowy, ale okazało się, że dziewczyna już jest umówiona z Cedrikiem Diggory'm.

W 1997 roku uczniowie nie używali sowiarni, ponieważ wszystkie listy musiały zostać wcześniej sprawdzone przez woźnego, Argusa Filcha.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Występowanie[edytuj | edytuj kod]