FANDOM

Specjalna Nagroda za Zasługi dla Szkoły (ang. Special Award for Services to the School) — trofeum przyznawane przez dyrektora uczniom Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, którzy dokonali wybitnych czynów z korzyścią dla szkoły. Była to złota tarcza z wygrawerowanym nazwiskiem zdobywcy trofeum. Nagroda była następnie przechowywana w Izbie Pamięci.

W serii Edytuj

Znani zdobywcy Edytuj

  • Tom Marvolo Riddle – dostał ową nagrodę w czerwcu 1942 roku za złapanie rzekomego sprawcy pierwszego otwarcia Komnaty Tajemnic.
  • Harry Potter – dostał trofeum za pokonanie bazyliszka i uratowanie Ginny Weasley w Komnacie Tajemnic w 1993 roku.
  • Ron Weasley – za odwagę, którą wykazał wchodząc do wejścia do Komnaty Tajemnic.
  • Albus Dumbledore – nie wiadomo dokładnie z jakiego powodu przyszły dyrektor otrzymał tę nagrodę, ale Elfias Doge powiedział, że Albus w czasach szkolnych zdobył wszystkie możliwe nagrody i wyróżnienia, jakie mogła zapewnić szkoła[2].

Ciekawostki Edytuj

  • Możliwe, że nagroda dla Toma Riddle'a została cofnięta po tym, jak Harry i Ron wykazali, że w rzeczywistości Tom Riddle wcale nie wskazał rzeczywistego sprawcy, ponieważ Komnatę otworzył właśnie on.

Występowanie Edytuj

Przypisy