FANDOM

Nie powinieneś zostać aurorem, Harry [...] aurorzy należą do Sprzysiężenia Zgniłego Kła [...]. Odwalają krecia robotę, żeby zniszczyć Ministerstwo Magii za pomocą kombinacji czarnej magii i choroby dziąseł.
Luna Lovegood

Sprzysiężenie Zgniłego Kła (ang. Rotfang Conspiracy) — rzekome stowarzyszenie istniejące w opozycji do Ministerstwa Magii. W jego istnienie wierzył Ksenofilius Lovegood i jego córka, Luna. Podobno jego członkowie składają się z aurorów i innych wysokich rangą urzędników Ministerstwa. Jej głównym celem jest zniszczenie Ministerstwa Magii za pomocą niecodziennej kombinacji czarnej magii i choroby dziąseł. Jako że większość (jeśli nie wszystkie) z przekonań Ksenofiliusa i Luny są uważane przez czarodziejów za zwykłe kłamstwa, istnienie spisku jest wątpliwe.

Luna opowiedziała o organizacji Harry'emu Potterowi, Horacemu Slughornowi, Severusowi Snape'owi i Sybilli Trelawney podczas świątecznego spotkania Klubu Ślimaka w 1996 roku po zapewnieniu Harry'ego, że chce zostać aurorem. Luna poradziła mu, aby tego nie robił z powodu istnienia rzekomego spisku. Nikt oprócz profesor Trelawney nie uwierzył w historię dziewczyny.

Występowanie Edytuj