FANDOM

Gdzie on jest? Gdzie jest to zwierzę?
— Staruszek z komisji[źródło]

Staruszek z Komisji Likwidacji Niebezpiecznych Stworzeń (ang. Unidentified Committee for the Disposal of Dangerous Creatures member) — nieznany z imienia i nazwiska czarodziej nieznanego statusu krwi, brytyjskiego pochodzenia, który pracował w Komisji Likwidacji Niebezpiecznych Stworzeń.

Historia Edytuj

6 czerwca 1994 roku wybrał się do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Wcześniej, prawdopodobnie jak cała komisja, dostał solidną łapówkę od Lucjusza Malfoya. Staruszek uczestniczył w rozprawie dotyczącej rozpoznania apelacji od wyroku śmierci na hipogryfie Hardodziobie, która została odrzucona, a następnie w samej egzekucji. O zachodzie słońca razem z Albusem Dumbledore'em, Korneliuszem Knotem i Waldenem Macnairem udał się do chatki Hagrida, aby dopełnić formalności i raczyć się herbatką. Został opisany jako „zgarbiony”. W trakcie podpisywania dokumentu, staruszek piskliwym głosem pytał Hagrida, czy nie będzie lepiej, jeśli zostanie w domku. Kiedy członek komisji wyszedł, okazało się, że hipogryf gdzieś zniknął, w rzeczywistości uwolniony przez Harry'ego i Hermionę. Staruszek bardzo się zdenerwował i pytał się, gdzie podziało się to zwierzę. Podobnie zdezorientowany był Macnair, jednak Dumbledore ze spokojem odpowiedział, że ktokolwiek to zrobił, nie prowadziłby stworzenia po ziemi.

Występowanie Edytuj