Szachy czarodziejów pottermore

Szachy czarodziejów (ang. Wizard's Chess) — bardzo popularna wśród czarodziejów gra, której reguły są takie same jak w zwykłych, mugolskich szachach. Różnicę stanowią figury, które w przypadku zaczarowanej wersji poruszają się samodzielnie. Mogą one także wchodzić w interakcje z graczem, dając mu rady, mniej lub bardziej się go słuchając. Komplety szachów zżywały się również z używającym ich czarodziejem.

W serii Edytuj

(...) Od szachów mugoli różniły się tym, że figury były żywe, co sprawiało wrażenie, że dowodzi się oddziałami w bitwie.
— Narrator
Szachy

Trio podczas gry w wielkie szachy w 1992 roku

  • Także Hermiona grała z Ronem w pierwszej klasie, jednak sprawiało jej to sporo kłopotów. Rezultat rozgrywki nie jest znany. Nie wiadomo także, czy Hermiona posiadała własny komplet szachów, czy grała pożyczonym.
  • Wielkie szachy czarodziejów były jednym z zadań, które trzeba było pokonać, aby dojść do komnaty, w której został ukryty Kamień Filozoficzny, przygotowała je Minerwa McGonagall. Trójka przyjaciół musiała zastąpić trzy figury czarnych – Harry gońca, Hermiona wieżę, a Ron skoczka. Weasley prowadził całą rozgrywkę i ostatecznie wygrał potyczkę, ale sam musiał się poświęcić, przez co stracił przytomność od uderzenia królowej białych. Ron został nagrodzony pięćdziesięcioma punktami za tak dobre poprowadzenie gry w szachy.
  • W czasie świąt 1993 roku Ron proponował Harry'emu grę w szachy kompletem, który zostawił mu Percy Weasley, ale Potter wolał iść odwiedzić Rubeusa Hagrida.
  • Podczas ferii zimowych, spędzonych w domu przy Grimmauld Place 12 w 1995 roku, Harry grał z Ronem w ową grę, obserwowany przez Hermionę, Ginny i Krzywołapa. Musieli jednak przerwać rozgrywkę, w związku z odwiedzinami Severusa Snape'a.

Ciekawostki Edytuj

  • Firma De Agostini umożliwiła zebranie do kolekcji repliki tego przedmiotu, razem ze zmieniaczami czasu.
  • W szachy potrafiła grać profesor McGonagall.

Występowanie Edytuj

Galeria Edytuj

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.