FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Ta strona mówi o przedmiocie, który wystąpił tylko w filmie, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.
Wyczuł go... Wyczuł moje perfumy...
— Hermiona Granger o Scabiorze, który wyczuł wypermufowany szalik.[źródło]

Szalik Hermiony Granger (ang. Hermione Granger's scarf) — różowy szalik, który należał do mugolaczki, Hermiony Granger. Był przez nią noszony podczas Drugiej Wojny Czarodziejów w 1997 i 1998 roku.

Historia Edytuj

Druga Wojna Czarodziejów Edytuj

W 1997 roku Hermiona Granger wraz z Harrym Potterem i Ronem Weasleyem zrezygnowała z nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i wyruszyła na poszukiwania horkruksów. Pakując do torebki najważniejsze przedmioty, wzięła ze sobą także różowy szalik.

Scabior i hermiona

Scabior wyczuwający perfumy Hermiony

Gryfonka często nosiła go na szyi podczas podróży. Prawdopodobnie często psikała szyję perfumami, dodatkowo spryskując szalik, aby ładniej pachnieć. Pewnego dnia, gdy ukrywała się w lesie przed śmierciożercami, zapach jej perfum został wyczuty przez jednego ze szmalcowników, Scabiora. Mężczyzna podszedł do dziewczyny, zwabiony zapachem, ale nie był w stanie zobaczyć Hermiony, ponieważ wcześniej rzuciła zaklęcie ochronne na teren, które sprawiło, że była niewidoczna dla wroga.

Hermiona miała na sobie różowy szalik także wtedy, gdy jej przyjaciele, Harry i Ron pokłócili się, a kłótnia doprowadziła do tego, że rudowłosy Gryfon opuścił grupę w samotności.

Hermiona i ron 1

Hermiona rozmawiająca z Ronem

Po odejściu Weasleya, Harry wraz z Hermioną pozostali w miejscu, gdzie wcześniej rozbili namiot. Dziewczyna miała nadzieję, że jej przyjaciel wróci do nich, gdy ochłonie po kłótni, ale ostatecznie tak się nie stało. Dwójka czarodziejów musiała się ewakuować w inne miejsce, aby nie zostać schwytanym. Natchnieni myślą, że miecz Godryka Gryffindora będzie mógł niszczyć horkruksy, udali się do Doliny Godryka, aby go odszukać. Przed opuszczeniem obozowiska, Hermiona obwiązała jedno z drzew w okolicy swoim szalikiem, aby dać Ronowi sygnał, że opuścili teren, gdyby zdecydował się ich znaleźć.

Podczas wizyty w Dolinie Godryka, Hermiona i Harry stoczyli pojedynek z Nagini, która przybrała postać Bathildy Bagshot, aby zwabić czarodziejów do mieszkania i ich zabić. Ostatecznie z potyczki wyszli cało, ale różdżka Harry'ego została złamana, gdy Hermiona uratowała życie przyjaciela.

Niedługo później para przeniosła się do Forest of Dean, miejsca, które Hermiona pamiętała ze swojego dzieciństwa. Przebywając tam, zostali odnalezieni przez Rona Weasleya. Chłopak nie przyniósł ze sobą szaliku Hermiony, ale pomógł Harry'emu w wyciągnięciu miecza z dna jeziora w okolicy.

We trójkę udali się do Ksenofiliusa Lovegooda, chcąc poznać historię symbolu, który widniał u mężczyzny na naszyjniku podczas ślubu Fleur i Billa. Ich wizyta została przerwana, kiedy na miejscu zjawili się wezwani przez mężczyznę śmierciożercy. Trio uciekło z domu Lovegoodów, wracając do lasu, w którym poprzednio się znajdowali.

HOabior

Scabior z szalikiem Hermiony na szyi

Zostali schwytani przez szmalcowników na terenie Forest Of Dean. Jak się okazało, szalik, który zostawiła Hermiona, został zabrany przez dowódcę szmalcowników, Scabiora. Mężczyzna wyręczył się wilkołakiem, Fenrirem Greybackiem, któremu podał szalik dziewczyny i na podstawie jego zapachu wytropił lokalizację dziewczyny i jej przyjaciół. Po schwytaniu, trio zostało przeniesione na Dwór Malfoya.

Nie jest wiadome, czy Hermiona odzyskała kiedyś swój szalik.

Różnice między książką a filmem Edytuj

  • W filmie Hermiona bardzo często nosiła szalik na szyi, co według filmowej wersji doprowadziło szmalcowników do trio.
  • W książce trio zostało złapane przez szmalcowników po tym, jak Harry wymówił imię Voldemorta, łamiąc tabu.

Występowanie Edytuj