Szkoły czarodziejów (ang. Wizarding schools) — szkoły (najczęściej z internatem), których zadaniem jest szkolenie młodych czarodziejów do dorosłego życia. Istnieje jedenaście szkół magii[1], z których wszystkie zostały zarejestrowane przez Międzynarodową Konfederację Czarodziejów. Mniejsze i mniej uregulowane instytucje były rzadko rejestrowane w odpowiednim ministerstwie i trudno je śledzić[2]. Niektóre z nich dopuszczają do placówki tylko czarodziejów o statusie czystej krwi.

Powodem niewielkiej ilości szkół magii był fakt, że w większości krajów czarodzieje preferują opcję uczenia się w domu. Bywa również, że czarodziejska społeczność jest w danym państwie na tyle mała lub rozsiana, że bardziej opłacalnymi sposobami edukowania młodzieży są kursy korespondencyjne.

Biuro Edukacyjne Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów jest odpowiedzialne za monitorowanie jedenastu czarodziejskich szkół na całym świecie.

Znane szkoły magii[edytuj | edytuj kod]

Kontynent Szkoła Data powstania Lokalizacja Uczniowie
Afryka
Uagadou.png

Szkoła Magii Uagadou

Nieznana Góry Księżycowe, Uganda Czarodzieje pochodzący z całej Afryki
Ameryka Południowa
Castelobruxo.png

Castelobruxo

Brazylia Czarodzieje pochodzący z całej Ameryki Południowej
Ameryka Północna
Herb Ilvermorny.png

Ilvermorny

XVII wiek Mount Greylock, Massachusetts, Stany Zjednoczone Czarodzieje pochodzący ze Stanów Zjednoczonych i Kanady
Azja
MahoutokoroSchoolofMagic.png

Szkoła Magii Mahoutokoro

Nieznana Japonia Czarodzieje pochodzący z Japonii
Europa
BeauxbatonsCrestClearBg.png

Akademia Magii Beauxbatons

Przed 1294 Prawdopodobnie Pireneje, Francja Czarodzieje pochodzący z Francji, Hiszpanii, Portugalii, Holandii, Belgii i Luksemburgu[3]
DurmstrangCrest.png

Instytut Magii Durmstrang

Północna część kontynentu Nieznane pochodzenie
HerbHogwartu.png

Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie

Ok. IX lub X wieku Szkocja, Wielka Brytania Czarodzieje z Wysp Brytyjskich (Wielkiej Brytanii i Irlandii).
Europa lub Azja Koldovstoretz Nieznana Rosja Nieznane pochodzenie

Interakcje między szkołami[edytuj | edytuj kod]

Co pięć lat odbywają się zawody znane jako Turniej Trójmagiczny. Współzawodniczą ze sobą trzy główne europejskie szkoły czarodziejów: Beauxbatons, Durmstrang i Hogwart. Jeden zawodnik zostaje wybrany jako reprezentant swojej szkoły (z wyjątkiem Turnieju Trójmagicznego w 1994 roku, kiedy Hogwart reprezentowało dwóch zawodników) i rywalizuje w kilku niebezpiecznych wyzwaniach. Zwycięska szkoła otrzymuje Puchar Turnieju Trójmagicznego.

Mistrzostwa Eliksirów Szkół Czarodziejskich odbywają się co siedem lat, a uczestniczą w nich studenci Hogwartu, Koldovstoretz, Mahoutokoro i Uagadou. Zwycięska szkoła otrzymuje Złoty Kociołek.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

Instytut Czarownic z Salem był początkowo uważany przez niektórych fanów za szkołę czarodziejów w Stanach Zjednoczonych, jednak Joanne Kathleen Rowling na Twitterze stwierdziła, że Instytut Czarownic z Salem jest żartem z Women's Institutes w Wielkiej Brytanii[4], a nie amerykańską szkołą magii.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

de2:Internationale Zaubererschulen