FANDOM

Wokół boiska wznosiły się rzędy ławek, tak żeby widzowie dobrze widzieli, co się na nim dzieje. Po obu stronach tkwiły trzy złote tyczki zakończone pętlami.
— Boisko quidditcha[źródło]

Szkolne boisko quidditcha (ang. Hogwarts Quidditch pitch) — hogwardzkie boisko quidditcha, gdzie drużyny quidditcha mogły ćwiczyć, organizować przesłuchania do drużyny i rozgrywać mecze przeciwko domom Hogwartu. Odbywało się tam wiele treningów. Każdego roku rozgrywanych było w sumie sześć meczów między domami, które rywalizowały o Puchar Quidditcha[1].

Opis Edytuj

Boisko Quidditch

Trybuny wokół boiska są urządzane inaczej na każdy mecz quidditcha w Hogwarcie. Co druga trybuna zostaje ozdobiona kolorami jednej z drużyn, a pozostałe kolorami drużyny przeciwnej. Widzowie siedzą pomiędzy tymi trybunami.

Ciekawostki Edytuj

Płonące boisko quidditcha IŚ2
  • W filmach boisko jest bardzo podobne do opisanego w książce, ale jego położenie zmienia się w każdym filmie. W pierwszych trzech filmach wydaje się po tej samej stronie zamku, co teren szkoleniowy, ale położone niżej w dół wzgórza. W Księciu Półkrwi boisko jest bliżej jeziora dół obok chatki Hagrida.
  • Także w filmach boisko zdobią wszystkie kolory szkoły, a nie tylko kolory domów, które grają przeciwko sobie. Ponadto pośrodku boiska stoją dwie trybuny w kolorach czarnym i białym.
  • W trzecim filmie większość dekoracji usunięto poza samymi wierzchołkami trybun, pozostawiając odsłonięte większość drewnianej ramy. Choć nie ma oficjalnego powodu, jednym z możliwych wyjaśnień jest to, że zostały usunięte ze względu na deszcz, aby się nie zmoczyły i nie zalewały tłumu wodą.
  • W pierwszych trzech filmach wokół boiska stało szesnaście trybun, ale w filmie Harry Potter i Książę Półkrwi jest ich dwadzieścia i stoją bliżej siebie.
  • W drugim filmie pojawił się rów wokół krawędzi boiska do sceny, w której Harry jest ścigany przez tłuczek.
  • Śmierciożercy spalili boisko quidditcha w filmie Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga podczas bitwy o Hogwart. W tym filmie podczas bitwy olbrzymy użyły obręczy z boiska jako broni.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Hogwart
Lokalizacje znajdujące się na parterze Hogwartu
Biały grobowiec · Boisko quidditcha · Brama quidditcha · Chatka Hagrida · Cieplarnie · Drewniany most · Droga do Hogsmeade · Droga do Hogwartu · Dyniowe grządki Hagrida · Dziedziniec Wieży Zegarowej · Jezioro Hogwartu · Kamienny Krąg · Łąka przy Zakazanym Lesie · Ogród Hagrida · Przejście zewnętrzne · Sekretny Ogród · Sekretny pokój obok terenu szkoleniowego · Stróżówka · Szatnie · Szopa na miotły · Ścieżka do Sowiarni · Ścieżka do Wierzby Bijącej · Ścieżka wejściowa · Teren szkoleniowy · Wiadukt na boisko quidditcha · Wąwóz · Wrota wejściowe · Zakazany Las