FANDOM

Szpony i fusy (ang. Talons And Tea Leaves) — szósty rozdział książki Harry Potter i więzień Azkabanu. Trwa od 105 do 131 strony.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie tylko wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry, Ron i Hermiona udają się na pierwszą lekcję wróżbiarstwa. Obraz Sir Cadogana pomaga im znaleźć drogę do klasy wróżbiarstwa. Harry nie polubił profesor Trelawney, ponieważ ta przepowiedziała mu nagłą śmierć. Podczas lekcji transmutacji Minerwa McGonagall próbowała przekonać uczniów, że wróżby Trelawney bardzo rzadko się sprawdzają i nie ma powodu do obaw. Ron jednak był święcie przekonany, że ponurak jest omenem śmierci. Na potwierdzenie swoich słów opowiedział Harry'emu i Hermionie historię swojego wujka Biliusa. Hermiona obraziła się na Weasleya, twierdząc, że wróżbiarstwo to kompletne bzdury. Lekcję Opieki nad Magicznymi Stworzeniami poprowadził przyjaciel Harry'ego, Rubeus Hagrid. Lekcja była ciekawa, ale również niebezpieczna. Draco Malfoy nie słuchał poleceń Hagrida i został zaatakowany przez hipogryfa. Trójka przyjaciół odwiedza wieczorem gajowego, martwiąc się o jego stanowisko. Hagrid zdenerwował się, gdy ich zobaczył i stwierdził, że Harry'emu nie wolno opuszczać zamku po zmroku.

Poprzednik
Dementor
Rozdziały książki „Harry Potter i więzień Azkabanu” Następca
Upiór w szafie