FANDOM

Sztylet Bellatriks Lestrange (ang. Bellatrix Lestrange's dagger) — krótki, srebrny nóż należący do śmierciożerczyniBellatriks Lestrange. Użyła go podczas potyczki w Dworze Malfoya i za jego pomocą zabiła Zgredka.

Historia Edytuj

Gdy w wiosnę 1998 roku do Dworu przyprowadzono związanych ze sobą Harry'ego Pottera, Rona Weasleya i Hermionę Granger, Bellatriks kazała zaprowadzić chłopców do piwnicy. Zanim ich wyprowadzono śmierciożerczyni wyciągnęła spod szaty sztylet, którym odcięła Hermionę od pozostałych, a następnie przesłuchiwała dziewczynę, grążąc, że ją dźgnie i torturując zaklęciem Cruciatus.

Tumblr leyzoho3fr1qfvra2o1 400

Bellatriks rzuca sztyletem.

W tym czasie chłopcy zdołali wyjść z piwnicy i dotrzeć do salonu, gdzie Ron natychmiast pozbawił Bellatriks jej różdżki, po czym rozpoczęła się walka. Została jednak przerwana gdy rozbrojona śmierciożerczyni złapała nieprzytomną Hermionę i zagroziła, że poderżnie jej gardło nożem. Wtedy pojawił się Zgredek, który zrzucił na Bellatriks żyrandol, dzięki czemu więźniowie dworu mogli uciec. Zanim jednak zdołali się deportować do Muszelki, śmierciożerczyni rzuciła w nich sztyletem, trafiając skrzata i powodując jego śmierć[1].

Dalsze losy noża są nieznane, prawdopodobnie pozostał na ternie Muszelki.

Za kulisami Edytuj

Hermione's Arm Mudblood

Występowanie Edytuj

Przypisy