FANDOM

Tajemny pokój (ang. The Unknowable Room) — rozdział dwudziesty pierwszy książki Harry Potter i Książę Półkrwi. Rozdział trwa od strony 481 do strony 504.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie tylko wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Po lekcji z Dumbledore'em, Harry próbuje wyciągnąć od profesora Slughorna wspomnienie, lecz nie udaje mu się to. Następnie Harry czyta podręcznik Księcia Półkrwi. W książce znajduje zaklęcie opatrzone uwagą o nazwie „Sectumsempra” i dodatkowo widzi napis, informujący, że działa on na wrogów. Potem rozmawia z Ronem i Hermioną. Rozmowa zostaje przerywana przez Stworka i Zgredka, którzy dołączają się i mówią co odkryli podczas śledzenia Malfoya. W rozmowie Harry, Ron i Hermiona rozmawiają też o specjalnym pomieszczeniu w Pokoju Życzeń, w którym rok temu odbywały się spotkania Gwardii Dumbledore'a. Później odbywa się lekcja ze Snape'em. Na lekcji Harry mówi o duchach Hogwartu, a Ron dostaje szlaban. Po tym incydencie Snape każe uczniom otworzyć książki na stronie dwieście trzynastej.

Po lekcji Harry i Ron spotykają Jęczącą Martę i rozmawiają z nią. Trio częściej zaczyna przychodzić do Pokoju Życzeń. Rano Harry sięga po mapę Huncwotów i widzi na niej Crabbe'a z Goyle'em. Pod koniec rozdziału Harry rozmawia z Ronem, Hermioną i z Tonks. Dowiaduje się też, że aresztowano Mundungusa Fletchera.

Poprzednik
Prośba Lorda Voldemorta
Rozdziały książki „Harry Potter i Książę Półkrwi” Następca
Po pogrzebie