FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmie i grze, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.
Temeritus: "Kurczę, przecież to Harry Potter! Przeczytałem o tobie wszystko. Pełno cię w gazetach."
Harry: "O, tak. Tylko większość to kłamstwa."
Temeritus: "Kłamstwa?! Jest czarno na białym, więc to musi być prawda."
— Rozmowa Temeritusa Shanksa i Harry'ego Pottera w 1995 r.[źródło]

Temeritus Shanksczarodziej nieznanego statusu krwi. Lubił czytać gazety i być na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami. Wierzył we wszystko, co zostało opublikowane w „Proroku Codziennym”, także w historie o Harrym Potterze i Albusie Dumbledorze z roku szkolnego 1995/1996.

Shanks posiadał kilka portretów w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, co sugeruje, że zmarł on przed latami 90. XX wieku.

Biografia Edytuj

1992/1993 Edytuj

Portret Temeritusa wisiał na Wielkich Schodach na wysokości parteru[2], natomiast we wrześniu 1993 roku widziany był też portret na siódmym piętrze.

1995/1996 Edytuj

Temeritus miał portret w bibliotece Hogwartu i strzegł tajnego przejścia na trzecie piętro. Skrót ten dostępny był tylko dla pracowników, jednak Shanks zdecydował się uczynić wyjątek dla Harry'ego Pottera, chłopca, który ciągle był opisywany w gazecie – był to czas jego dyskredytowania przez Proroka Codziennego. Temeritus wyjawił więc hasło - "Brak wiadomości to dobra wiadomość" - w zamian za egzemplarz świeżego wydania Proroka, z artykułem o śmierci Broderyka Bode'a[3].

W wersji na GBA natomiast Shanks strzegł przejścia z Wielkich Schodów na Dziedziniec Wieży Zegarowej. Hasło brzmiało: "Audaces fortuna iuvat".

1996/1997 Edytuj

Shanks nadal miał portret w bibliotece, jednak skrót prowadził na Wielkie Schody, a hasło zmieniło się na "Szczęśliwe nagłówki". W wersji na NDS ten sam skrót prowadzi do korytarza na drugim piętrze. Kiedy Shanks usłyszał, jak Harry i Hermiona rozmawiają o niecnych planach Dracona Malfoya, dał im nowe hasło, aby przyczynić się do ich udaremnienia [4].

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy