Teoria magii (ang. Magical Theory) — książka napisana przez Adalberta Wafflinga, znanego teoretyka magii. Jest to jeden z podręczników do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie wymagany na pierwszy rok nauki. Książka dostępna jest w bibliotece Hogwartu i w księgarni Esy i Floresy na ulicy Pokątnej za cenę dwóch galeonów.

Hermiona Granger w latach szkolnych posiadała egzemplarz tej książki.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Filmowa książka jest czerwona, a w grze wideo ma kolor żółto−zielony. Na Pottermore występuje w czarnej postaci.

Teoria Magii

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

W grze "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" na PlayStation 2, jeden z uczniów Gryffindoru zgubił swój egzemplarz książki i napisał ogłoszenie na tablicy w pokoju wspólnym. Harry Potter znalazł przedmiot niedaleko chatki Hagrida i oddał go właścicielowi, w nagrodę dostając kartę z Czekoladowych Żab przedstawiającą Mopsusa.

  • W filmowej wersji "Harry Potter i Czara Ognia" bułgarscy uczniowie z Instytutu Magii Durmstang posiadają książki zatytułowane "Магичен Теория". Okazuje się, że nazwa ta przetłumaczona na język angielski daje "Magical theory", czyli jest to bułgarska wersja książki napisanej przez Wafflinga.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]