FANDOM

Teoria magii (ang. Magical Theory) — książka napisana przez Adalberta Wafflinga, znanego teoretyka magii. Jest to jeden z podręczników do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie wymagany na pierwszy rok nauki. Książka dostępna jest w bibliotece Hogwartu i w księgarni Esy i Floresy na ulicy Pokątnej za cenę dwóch galeonów.

Hermiona Granger w latach szkolnych posiadała egzemplarz tej książki.

Wygląd Edytuj

Filmowa książka jest czerwona, a w grze wideo ma kolor żółto−zielony. Na Pottermore występuje w czarnej postaci.

Teoria magii

Teoria Magii

Ciekawostki Edytuj

W grze "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" na PlayStation 2, jeden z uczniów Gryffindoru zgubił swój egzemplarz książki i napisał ogłoszenie na tablicy w pokoju wspólnym. Harry Potter znalazł przedmiot niedaleko chatki Hagrida i oddał go właścicielowi, w nagrodę dostając kartę z Czekoladowych Żab przedstawiającą Mopsusa.

  • W filmowej wersji "Harry Potter i Czara Ognia" bułgarscy uczniowie z Instytutu Magii Durmstang posiadają książki zatytułowane "Магичен Теория". Okazuje się, że nazwa ta przetłumaczona na język angielski daje "Magical theory", czyli jest to bułgarska wersja książki napisanej przez Wafflinga.

Występowanie Edytuj