Thorfinn Rowleczarodziej czystej krwi; śmierciożerca. Walczył po stronie Czarnego Pana podczas pierwszej i drugiej bitwy o Hogwart.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Thorfinn Rowle urodził się w XX wieku w rodzinie czarodziejów czystej krwi. W wieku jedenastu lat najpewniej kupił lub odziedziczył różdzkę, po czym wielce prawdopodobne, że przybył do Hogwartu. Jeśli rzeczywiście się tam uczył, to prawdopodobnie został przydzielony do Slytherinu, jak duża część innych śmierciożerców. Po nauce zaczął pracować dla Czarnego Pana i stał się śmierciożercą. Walczył w pierwszej i drugiej Wojnie Czarodziejów.

1996 − 1997[edytuj | edytuj kod]

Od 1996 roku przygotowywał z innymi śmierciożercami atak na Hogwart. W 1997 roku Rowle był obecny na Wieży Astronomicznej w momencie zabójstwa Albusa Dumbledore'a. Przypadkowo zabił wówczas innego śmierciożercę, Gibbona. Później rzucał zaklęciami w Hagrida, a nie osiągając pożądanego efektu, podpalił jego chatę. Trafił także Harry'ego Zaklęciem Cruciatus, za co zganił go Snape.

1997−1998[edytuj | edytuj kod]

Antonin Dolohov and Thorfinn Rowle.jpg

W 1997 pojawił się wraz z innymi śmierciożercami na weselu Billa i Fleur Weasleyów i zaatakował gości weselnych. Jeszcze tego samego dnia wspólnie z Antoninem Dołohowem, Rowle przybył do mugolskiej kawiarni, żeby pojmać człowieka, który złamał Tabu, wypowiadając nazwisko Czarnego Pana. Okazało się, że osobą tą była Hermiona Granger, która wraz z Ronem i Harrym uciekała z wesela u Weasleyów. Trójce udało się jednak obezwładnić obu śmierciożerców. Później Lord Voldemort kazał Draconowi Malfoyowi wymierzyć Rowle'owi i Dołohowowi karę. Wiadomo, że Rowle brał udział w bitwie o Hogwart. Możliwe, że w jej trakcie zginął, a jeśli tak się nie stało, to prawdopodobnie został zesłany do Azkabanu.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

2d8115545f 69064635 o2.jpg

Thorfinn Rowle został opisany jako wielki, barczysty mężczyzna o blond włosach i brązowych oczach.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy