FANDOM

Thornton Harkawayamerykański czarodziej nieznanego statusu krwi, będący Przewodniczącym Magicznego Kongresu Stanów Zjednoczonych Ameryki[1]. Piastował ten urząd około roku 1760.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Thornton Hakaway urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – Harkaway, prawdopodobnie pod koniec XVII wieku. Razem z rodziną mieszkał w Stanach Zjednoczonych, w małym miasteczku Williamsburg. W pewnym okresie życia otrzymał informację, że został przyjęty do Szkoły Magii Ilvermorny.

Nauka w Ilvermorny Edytuj

Pierwszego września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do szkoły Magii i Czarodziejstwa Ilvermorny, w której został przydzielony do jednego z czterech domów – Rogatego Węża, Pukwudgie, Gromoptaka lub Wampusa.

Prawdopodobnie był dobrym uczniem oraz był lubiany wśród profesorów Ilvermorny.

Praca w Magicznym Kongresie USA Edytuj

Jakiś czas po ukończeniu szkoły, przygotowywał się do pracy w Magicznym Kongresie Stanów Zjednoczonych Ameryki. W pewnym okresie życia zaczął pracę na dość wysokim urzędzie i zdobył wysoką pozycję w Magicznym Kongresie. Po śmierci Charity Wilkinson został wybrany nowym Przewodniczącym Magicznego Kongresu Stanów Zjednoczonych Ameryki. Jego pierwszą decyzją było przeniesienie siedziby Magicznego Kongresu do jego rodzinnego miasteczka Williamsburg. Zostało to opisane jako ekstrawaganckie działanie. Zarządził hodowanie Krupów – były to psy podobne do rasy Jack Russel, z tą różnicą, że miały rozdwojony ogon. Niestety psy te zaatakowały grupę Niemagów, przez co zachorowali oni na podgłośniowe zapalenie krtani (krup). Przez 48 godzin byli oni w stanie tylko szczekać.

Późniejsze życie Edytuj

Owe wydarzenia doprowadziły do tego, że Thornton odszedł z urzędu i został zapamiętany jako jeden z najgorszych Przewodniczących Magicznego Kongresu. Prowadził spokojne życie w swoim rodzinnym miasteczku.

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwszy szpital psychiatryczny powstał w rodzinnym miasteczku Harkawaya – Willamsburgu.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Przewodniczący Magicznego Kongresu Stanów Zjednoczonych Ameryki
MACUSA
Josiah JacksonCharity WilkinsonThornton HarkawayAble FlemingElizabeth McGilliguddyEmily RappaportSerafina PicquerySamuel G. Quahog