FANDOM

Ron: „Gdzie jesteśmy?
Hermiona: „Tottenham Court Road. Idźmy, po prostu idźmy, musimy znaleźć jakieś miejsce, żebyście mogli się przebrać.
Ron Weasley i Hermiona Granger po ucieczce z Harrym Potterem na Tottenham Court Road[źródło]

Tottenham Court Road — ulica w centrum Londynu, położona stosunkowo blisko ulicy Charing Cross Road, czyli niedaleko od Dziurawego Kotła i ulicy Pokątnej. Opisana była jako ciemna, szeroka, pełna biesiadników oraz zamkniętych sklepów. Znajdowała się tam też kawiarnia Luchino Caffe. Rodzina Granger bywała tam przed przyjęciem Hermiony do Hogwartu.

Historia Edytuj

1997 Edytuj

250px-TottenhamCourtRoad

Hermiona deportowała się razem z Harrym i Ronem na Tottenham Court Road po ataku śmierciożerców na weselu Fleur i Billa 1 sierpnia 1997 roku. Harry i Ron zmienili ubrana w jednym z zaułków, bo wszystkie znajdowały się w torebce Hermiony, która została ulepszona zaklęciem zmniejszająco-zwiększającym. Trio zatrzymało się w nieco obskurnej kawiarni Luchino Caffe. Jedno z nich przypadkowo wypowiedziało imię Lorda Voldemorta, na które rzucono zaklęcie tabu i każdego kto je wymówił, śmierciożercy z łatwością mogli namierzyć.

W kawiarni szybko pojawili się Antonin Dołohow i Thorfinn Rowle przebrani za robotników. Po chwili zaczął się pojedynek, Harry atakował śmierciożerców spod peleryny niewidki rzucając na jednego z nich drętwotę. Drugi wycelował w Rona, a czarne, lśniące liny omotały go od stóp do głów. Hermiona trafiła Dołohowa zaklęciem pełnego porażenia ciała.

Harry, Ron i Hermiona mieli okazję zabić dwóch śmierciożerców, jednak postanowili jedynie wyczyścić im pamięć zaklęciem Obliviate aby zgubili trop. Kafejka była częściowo zniszczona, więc postanowili w niej posprzątać, żeby zostawić jak najmniej śladów. Nie mając pojęcia gdzie mogliby pozostać bezpieczni, przyjaciele udali się na Grimmauld Place 12.

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj