FANDOM

Towarzystwo Dobroczynne Nowe Salem[1] (ang.The New Salem Philanthropic Society) — fanatyczna organizacja mugoli założona przed lub w latach 20. XX wieku, której celem było ujawnienie społeczności czarodziejów i zniszczenie jej[2].

Towarzystwo było aktywne w latach 20., kiedy stanowisko lidera zajmowała Mary Lou Barebone[3]. W 1926 roku pikietowali przed bankiem, aby najprawdopodobniej otrzymać wsparcie ze strony senatora Henry'ego Shawa Juniora dla ich anty-magicznej idei Stanów Zjednoczonych[4][5][6].

Spotkania organizacji odbywały się na Pike Street w każde wtorki, środy oraz niedziele[7]. Towarzystwo Dobroczynne Nowe Salem odpowiedzialne było za utworzenie i rozprowadzenie broszury z hasłem Czarownice żyją wśród nas![8]. Wydawali oni również broszurę o nazwie Fighting Modern Evils.

Grupa zakończyła swoje działanie, kiedy śmierć poniosła liderka towarzystwa wraz ze swoją adoptowaną córką Chastity Barebone, oraz gdy został zniszczony Kościół Drugich Salemian – miejsce spotkań członków.

Za kulisami Edytuj

  • Towarzystwo Dobroczynne Nowe Salem mogło być powiązane z grupą nazywającą siebie Czyścicielami. Byli to czarodzieje niosący terror w XVII wieku, którzy uniknęli kary przez wmieszanie się w środowisko mugoli. W odwecie zaszczepili u swoich potomków przekonanie, że cały magiczny świat powinien zostać unicestwiony[9].
  • Jeden z plakatów organizacji przedstawiał ogień oraz przełamaną różdżkę, co najpewniej nawiązuje do procesu czarownic w Salem. Stąd też zapewne wzięła się nazwa grupy – członkowie uważali, iż światu magicznemu należy się kolejny „proces”, który przeprowadziliby właśnie mugole w ramach sprawiedliwości dla wszystkich ludzi.
  • Langdon Shaw, przedstawiając w filmie swojemu ojcu Mary Lou Barebone i jej adoptowane dzieci, przekręcił nazwę organizacji, mówiąc o niej „New Salem Preservation Society”[10], mimo iż w scenariuszu figuruje prawidłowa nazwa. Mogła to być pomyłka Ronana Raftery'ego, który grał Langdona, lub też celowy zabieg reżyserski, mający ukazać niedbalstwo tej postaci.

Występowanie Edytuj

Przypisy