Tryton (znany również jako syrena nereida i wodnik) (ang. Merpeople - Sirens, Selkies, Merrows) — człowiek z rybim ogonem zamiast nóg (mugole znają je jako syreny). Posiadają zielonkawą skórę i włosy tego samego koloru. Tak, jak u ludzi, występują u nich drobne różnice w wyglądzie. Bronią trytonów jest ciamarnica. Najstarsze dane mówią o trytonach zwanych syrenami (Grecja) i właśnie w ciepłych wodach Morza Śródziemnego można spotkać piękne syreny, tak często pojawiające się w literaturze i malarstwie mugoli. Wodniki ze Szkocji i merkuny z Irlandii są mniej urodziwe, ale podzielają umiłowanie muzyki, wspólne dla wszystkich tych odmian trytonów.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XXXX

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Żyją oczywiście pod wodą. Obecnie występują na całym świecie. Ich ojczyzną są głębiny Morza Śródziemnego. Można je spotkać również w jeziorze znajdującym się obok Hogwartu. Przywódczynią trytonów żyjących w jeziorze Hogwartu, jest Murkus. To właśnie ona powiedziała Dumbledore'owi o tym co działo się w jeziorze podczas drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego. Podczas Pogrzebu Albusa Dumbledore'a zaśpiewały oddającą mu cześć pieśń, która mówiła wyraźnie o smutku i żalu.

Społeczność trytonów[edytuj | edytuj kod]

Trytony budują pod wodą skomplikowane konstrukcje, służące za domy. Czasem hodują w swoich podwodnych "ogródkach" druzgotki, służące im za domowe zwierzątka. Pomiędzy naszą społecznością a ich nie ma wielkich różnic. Żyją podobnie jak my i są bardzo dobrze zorganizowane.

Status istot[edytuj | edytuj kod]

Tak samo, jak centaury, z którymi się solidaryzowały, trytony dobrowolnie odmówiły statusu istot. Do tej pory widnieją jako „stworzenia”.

Język trytoński[edytuj | edytuj kod]

Stworzenia te posiadają bardzo dziwną mowę. Pod wodą posługują się normalnym, odpowiednim dla nich językiem. Nad wodą z kolei mówią językiem trytońskim.

Mitologia[edytuj | edytuj kod]

Występowały w mitologii greckiej i rzymskiej. Prawdopodobnie uchodziły za potomstwo boga Trytona lub władcy mórz, Posejdona

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Tryton1.jpg
Trytonyharry.jpg
Głowa trytona.jpg
Trytonek.jpg
Mermaidwayber.png
Tryton2.jpg

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

de2:Wassermensch