FANDOM

Turban Kwiryniusza Quirrella (ang. Quirinus Quirrell's turban) — turban należący do profesora Kwiryniusza Quirrella, nauczyciela mugoloznawstwa, a później obrony przed Czarną Magią w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Nosił go, aby ukryć twarz Lorda Voldemorta z tyłu głowy.

Historia Edytuj

Kwirtyniusz zaczął go używać po nieudanej próbie wykradzenia Kamienia Filozoficznego z krypty 713 w Banku Gringotta 31 lipca 1991 roku. Quirrell mówił wszystkim, że turban ten dał mu afrykański książę jako podziękowanie za pozbycie się kłopotliwego zombie, ale nie wiadomo, czy to była prawda.

W zimie, na przełomie 1991 i 1992 roku, Fred i George rzucali w turban Quirrella kulami ulepionymi ze śniegu, nie zdając sobie sprawy z tego, że w ten sposób uderzają Voldemorta. Około tygodnia przed egzaminami Harry Potter podsłuchał jego rozmowę z Voldemortem dotyczącą Kamienia Filozoficznego, jednakże myślał, iż Quirrell rozmawia z Severusem Snape'em. Chłopiec dowiedział się, co Kwiryniusz ukrywa pod turbanem, dopiero 4 czerwca 1992 roku, kiedy to profesor odwinął turban, aby Czarny Pan mógł porozmawiać z Potterem.

Nie wiadomo, co stało się z turbanem po śmierci Quirrella.

Za kulisami Edytuj

User4907 pic1349 1273325590

Turban na głowie właściciela

  • W filmowej adaptacji Harry'ego Pottera i Kamienia Filozoficznego profesor Quirrell posiadał turban już w chwili spotkania z Harrym w Dziurawym Kotle. W książce zaczął nosić turban dopiero po włamaniu do Gringotta, które nastąpiło po tej rozmowie.
  • Według kostiumologia Judianna Makovsky oryginalnie użyty miał zostać turban noszony na Środkowym Wschodzie, ale zrezygnowano z tego pomysłu, ponieważ nie możliwe było ukrycie w nim twarzy Voldemorta, tak aby nie wprowadzać w błąd.

Ciekawostka Edytuj

Nakrycie głowy miało nieprzyjemny zapach, najprawdopodobniej spowodowany przez twarz Czarnego Pana. Fred i George Weasleyowie uważali, iż jest to zapach czosnku i że profesor nakłada go, by odstraszać wampiry, z którymi miał problemy podczas jednej z wypraw naukowych.

Występowanie Edytuj