FANDOM

Ucieczka Księcia (ang. Flight Of The Prince) — dwudziesty ósmy rozdział książki Harry Potter i Książę Półkrwi. Rozdział trwa od strony 640 do 653.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie tylko wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry nie może uwierzyć, że Snape zabił Dumbledore'a. Gdy Severus razem ze śmierciożercami i Draconem pojawiają się w Hogwarcie, rozpoczyna się bitwa. Harry mierzy się w pojedynku z Amycusem, a następnie ściga grupę Snape'a. Gdy dogania ich, zauważa śmierciożerców uciekających do Zakazanego Lasu. Potem Harry walczy ze Snape'em, posługując się zaklęciami, których nauczył się z książki Księcia Półkrwi. Severus skutecznie blokuje atak. Po walce Snape mówi Harry'emu, że to on jest właścicielem i zarazem tytułowym Księciem Półkrwi. Wraz ze śmierciożercami ucieka z miejsca zdarzeń.

Po ucieczce śmierciożerców i Snape'a, Harry i Hagrid gaszą płonącą chatkę gajowego. Po zgaszeniu Harry mówi Rubeusowi, że to Snape zabił Dumbledore'a. Następnie, gdy chłopak pomaga sprzątnąć chatkę Hagrida, uczeń znajduje list w horkruksie, od niejakiego R.A.B. Po przeczytaniu listu dowiaduje się, że znaleziony przez niego horkruks jest fałszywy. Pod koniec rozdziału słyszy wycie psa gajowego, Kła.

Poprzednik
Wieża rozjarzona błyskawicami
Rozdziały książki „Harry Potter i Książę Półkrwi” Następca
Lament feniksa