Ucieczka Księcia (ang. Flight Of The Prince) — dwudziesty ósmy rozdział książki Harry Potter i Książę Półkrwi. Rozdział trwa od strony 640 do 653.

Postacie, które wystąpiły[edytuj | edytuj kod]

Postacie tylko wspomniane[edytuj | edytuj kod]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Harry nie może uwierzyć, że Snape zabił Dumbledore'a. Gdy Severus razem ze śmierciożercami i Draconem pojawiają się w Hogwarcie, rozpoczyna się bitwa. Harry mierzy się w pojedynku z Amycusem, a następnie ściga grupę Snape'a. Gdy dogania ich, zauważa śmierciożerców uciekających do Zakazanego Lasu. Potem Harry walczy ze Snape'em, posługując się zaklęciami, których nauczył się z książki Księcia Półkrwi. Severus skutecznie blokuje atak. Po walce Snape mówi Harry'emu, że to on jest właścicielem i zarazem tytułowym Księciem Półkrwi. Wraz ze śmierciożercami ucieka z miejsca zdarzeń.

Po ucieczce śmierciożerców i Snape'a, Harry i Hagrid gaszą płonącą chatkę gajowego. Po zgaszeniu Harry mówi Rubeusowi, że to Snape zabił Dumbledore'a. Następnie, gdy chłopak pomaga sprzątnąć chatkę Hagrida, uczeń znajduje list w horkruksie, od niejakiego R.A.B. Po przeczytaniu listu dowiaduje się, że znaleziony przez niego horkruks jest fałszywy. Pod koniec rozdziału słyszy wycie psa gajowego, Kła.

Poprzednik
Wieża rozjarzona błyskawicami
Rozdziały książki „Harry Potter i Książę Półkrwi” Następca
Lament feniksa