FANDOM

Ucieczka Severusa Snape'a (ang. The Sacking of Severus Snape) — trzydziesty rozdział książki Harry Potter i Insygnia Śmierci. Trwa od strony 605 do 624.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie tylko wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Luna ogłuszyła Alecto i wpuściła Harry'ego pod pelerynę-niewidkę, gdy z dormitoriów wybiegli Krukoni. Do pokoju weszli Amycus i Minerwa, by zobaczyć, co się dzieje. Śmierciożerca, widząc ogłuszoną siostrę, zaczął desperacko planować co powie Czarnemu Panu, by wytłumaczyć nieuzasadnione wezwanie. Gdy postanowił wrobić uczniów, Minerwa się zbuntowała, za co splunął jej w twarz. Rozzłoszczony Harry wyszedł spod peleryny i ogłuszył Amycusa zaklęciem Crucio. Profesor McGonagall zabrała Śmierciożercom różdżki i związała ich wyczarowaną liną. Harry opowiedział jej, bez zdradzania szczegółów, o swoich poszukiwaniach i zaproponował ewakuację uczniów, z powodu nadciągającego zagrożenia. Gdy szli po pozostałych nauczycieli natknęli się na Severusa Snape'a, który dowiedział się, że Harry jest w Hogwarcie. Profesor McGonagall zaczęła z nim walczyć, a z pomocą przyszli jej profesor Flitwick i Sprout. Gdy Snape uciekł i pojawił się Horacy Slughorn, Minerwa wyjaśniła nauczycielom, co muszą zrobić. Harry i Luna pobiegli do pokoju życzeń, gdzie niespodziewanie pojawili się członkowie Zakonu Feniksa i Gwardii Dumbledore'a.

Poprzednik
Zaginiony diadem
Rozdziały książki „Harry Potter i Insygnia Śmierci” Następca
Bitwa o Hogwart