FANDOM

Wiki Ta strona mówi o przedmiocie, który wystąpił tylko w filmie i parku tematycznym, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze. Wiki

Ma być spokój! Ja naprawdę nienawidzę dzieci!
— Słowa wypowiadane przez figurkę[źródło]

Umbridge na monocyklu (ang. Umbridge on Unicycle) — magiczna zabawka sprzedawana w Magicznych Dowcipach Weasleyów w Londynie.

Opis Edytuj

Zabawka miała postać figurki Dolores Umbridge, która w roku szkolnym 1995/1996 była nauczycielką obrony przed Czarną Magią w Hogwarcie oraz pełniła funkcję Wielkiego Inkwizytora Hogwartu. Figurka ubrana była w różową sukienkę, jaką zwykle nosiła nauczycielka. dzieki magii poruszała się jeżdżąc do przodu i do tyłu napiętej linie na jednokołowym rowerze, balansując przy pomocy dwóch wiader z płynem na specjalnym nosidle. Figurka wykrzykiwała "Ma być spokój! Ja naprawdę nienawidzę dzieci".

W serii Edytuj

W 1996 r. zabawka była zainstalowana w sklepie należącym do Freda i Geoge'a Weasleyów, gdy odwiedzili go Ron Weasley, Harry Potter i Hermiona Granger.

Umbridgeonuni

Figurka w Orlando

Za kulisami Edytuj

  • Z uwagi na duże rozmiary zabawki, która wymagała nadto rozciągnięcia dość długiej liny możliwe jest, że figurka była jedynie elementem reklamowym wyposażenia sklepu.
  • Wykrzykiwane przez zabawkę słowa są dosłownym cytatem z filmu Harry Potter i Zakon Feniksa, Dolores Umbridge wypowiedziała je w scenie z centaurami w Zakazanym Lesie. Bliźniacy nie byli przy tym obecni, ale możliwe, że Harry lub Hermiona opowiedzieli im dokładnie o wydarzeniach w lesie.
  • Bliźniacy, którym nauczycielka szczególnie dała sie we znaki[1], prawdopodobnie sami wymyślili i zbudowali zabawkę, korzystając ze swych nieprzeciętnych magicznych zdolności w zakresie tworzenia dowcipnych gadżetów.
Umbridge1
  • Figurka została odtworzona (w mechanicznej wersji) w replice Magicznych Dowcipów Weasleyów w parku tematycznym The Wizarding World of Harry Potter w Orlando. Stała się na tyle popularna, że w różnych, zmniejszonych wersjach można ją kupić w samym parku lecz również w innych miejscach.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Jeszce przed swoją ucieczką ze szkoły bliźniacy zaproponowali zniżkę dla wszystkich uczniów, którzy przysięgli korzystać z ich produktów w celu wyeliminowania Umbridge