FANDOM

Valeria Myriaddczarownica nieznanego statusu krwi i opiekunka Gryffindoru w czasie swojego życia. Po śmierci powieszono jej wiele portretów w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Historia Edytuj

Za życia Edytuj

Valeria Myriadd była profesorką w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Nie wiadomo czego uczyła, jednak w pewnym momencie swojej kariery została opiekunką Gryfonów, co znaczy, że należała do tego domu, kiedy sama była uczennicą. Zmarła kiedyś przed 1991 rokiem.

1991/1992 Edytuj

W roku szkolnym 1991/1992 portrety pani Myriadd wisiały w wielu miejscach w całym zamku, w różnych miejscach na Wielkich Schodach. Inny obraz przedstawiający jej osobę znajdował się w Wieży Gryffindoru i strzegł tajnego przejścia do jednej z nieczynnych łazienek. Hasło brzmiało: "świński ryj".

1992/1993 Edytuj

W następnym roku szkolnym portret Valerii został zastąpiony obrazem Oraclitusa Spheera, a jej portret przeniesiono do Biblioteki Hogwartu, gdzie strzegł tajnego przejścia do oryginalnego, odręcznego egzemplarza książki Historia Hogwartu.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Valeria była opiekunem Gryffindoru przed Minerwą McGonagall, która objęła to stanowisko w 1971 roku. To może oznaczać, że Valeria Myriadd ukończyła Hogwart w 1970 roku, czyniąc rok 1952 jej ostatni możliwy rokiem urodzenia.
  2. W Hogwarcie portretowano tylko zmarłych.