FANDOM

Vinda[2] Rosierczarownica czystej krwi[1], żyjąca na początku XX wieku; lojalna wyznawczyni ideologii Gellerta Grindelwalda[3].

Biografia Edytuj

1927 Edytuj

We wrześniu, kiedy Grindelwald przybył wraz ze swoimi akolitami do Paryża, Vinda od samego początku była przy nim. Na jego polecenie zabiła mugolską rodzinę, aby mogli zrobić z ich mieszkania tymczasową Kwaterę Główną. Większość czasu spędzała u boku Grindelwalda i zawsze wykonywała każdy jego rozkaz. Bardzo możliwe, że Vinda już od samego początku była jednym z najwierniejszych zwolenników Gellerta. Wspólnie z Krallem i Abernathym, słuchała Gellerta, który opowiadał o swoich poglądach. Twierdził także, że nie uważa mugoli za zbędnych, a jedynie, iż są stworzeni do innych celów.

Kiedy na jednej z paryskich ulic zauważyła siedzącą na chodniku, zdesperowaną i płaczącą Queenie Goldstein, zapytała ją, czy wszystko u niej dobrze. Następnie zaprowadziła kobietę do Kwatery Głównej, w której poczęstowała ją herbatą. W pewnym momencie Vinda poszła po Gellerta, aby ten porozmawiał z gościem. Gdy mężczyzna pojawił się w pokoju, Goldstein wyciągnęła różdżkę w celu samoobrony. Grindelwald nie próbował jej zaatakować. Chciał jej tylko wytłumaczyć, co zawiera jego idea, a następnie pozwolił jej odejść.

Vinda uczestniczyła w wizualizacji stworzonej przez Grindelwalda, którą ten stworzył za pomocą czaszki. Obraz przedstawiał Credence'a Barebone'a.

Rosier była również obecna na zgromadzeniu w mauzoleum rodziny Lestrange, podczas którego była odpowiedzialna za czaszkę. Kiedy nadszedł odpowiedni czas, Vinda przyniosła Grindelwaldowi przedmiot, za pomocą którego stworzył wizję następnej wojny w świecie mugoli. Następnie, Gellert, wykorzystując zaklęcie Protego Diabolica, wyczarował niebieskie płomienie, przez które musieli się przedostać ci, którzy chcieli być przy nim. Jednak nie każdy mógł bezpiecznie przejść, gdyż osoby niewierzące w jego ideę ginęły. Rosier deportowała się, aby rozpowszechniać ideologię Grindelwalda.

Wygląd Edytuj

Vinda Rosier

Vinda trzymająca czaszkę-sziszę, podczas zgromadzenia w mauzoleum rodziny Lestrange

Vinda była drobnej postury kobietą. Miała czarne, spięte w niski kok, włosy i zielone oczy oraz jasną cerę. Jej zmysł ubioru był gustowny i kobiecy. Pod czarnym płaszczem nosiła długą, ciemnozieloną sukienkę, do której ubierała hebanowe buty na wysokim obcasie oraz czarną tiarę. Podczas zgromadzenia ubrana była w czarny płaszcz z kruczoczarnym, szerokim pasem oraz w ciemnobrązowe spodnie i pantofle. Na głowie miała także czarną tiarę.

Osobowość Edytuj

Vinda Rosier1

Vinda w paryskim mieszkaniu

Vinda Rosier była tajemniczą i czarującą, ale również złą czarownicą. Wierzyła w ideę Grindelwalda, którą jawnie wyznawała. Była lojalna wobec Gellerta. Wspierała jego wizję dominacji czarodziejów nad mugolami. Ponadto, Vinda była uprzejmą i wyrafinowaną kobietą, która pomimo wyznawania złowrogiej ideologii, potrafiła okazać życzliwość innym. Udowodniła to, pytając się Queenie Goldstein o jej samopoczucie – kiedy ta samotnie siedziała na chodniku i była bliska rozpaczy – oraz zapraszając ją na herbatę. Jednakże działanie to mogło być motywowane chęcią powiększenia grona wyznawców idei Grindelwalda.

Vinda była także bezlitosna i przebiegła. Nie bała się skorzystać z brutalnych i nieludzkich metod, aby osiągnąć cel. W szybki sposób i z zimną krwią zabiła mugolskie małżeństwo w ich własnym domu, aby przemienić to miejsce w tymczasową Kwaterę Główną.

Magiczne umiejętności Edytuj

  • Czarna magia: Rosier była obeznana w czarnej magii. Była w stanie wykorzystać Zaklęcia Niewybaczalne do osiągnięcia swoich celów. Biegle posługiwała się zaklęciem Avada Kedavra. Za pomocą tej klątwy, szybko i z zimną krwią, zamordowała mugolskie małżeństwo, aby Grindelwald mógł stworzyć z ich mieszkania Kwaterę Główną.
  • Zaklęcia: Vinda potrafiła zaczarować czajniczek w taki sposób, aby sam nalewał herbatę do filiżanki Queenie Goldstein.
  • Teleportacja: Rosier mogła samodzielnie korzystać z teleportacji. Po zakończeniu spotkania zorganizowanego przez Gellerta, deportowała się z mauzoleum.

Etymologia Edytuj

  • Imię Vinda ma pochodzenie hinduistyczne i oznacza dostanie wszystkiego.
  • Nazwisko Rosier odnosi się do upadłego anioła, uważanego za demona uwodzenia.

Ciekawostki Edytuj

  • Była jedynym akolitą, który nie musiał przechodzić do Grindelwalda przez niebieskie płomienie (wyczarowane za pomocą zaklęcia Protego Diabolica).
  • Jej różdżka widnieje w logo Wizarding World[4] .

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy