FANDOM

Violet Tillymanczarownica nieznanego statusu krwi, żyjąca w XIX wieku. W 1855 roku uznano ją za zaginioną po tym, jak opuściła dom za pomocą proszku Fiuu, jednak nie dotarła do zamierzonego celu. Pojawiła się po dwudziestu latach, co uznano za największy wypadek w historii sieci Fiuu.

Biografia Edytuj

Nie wiadomo nic o wcześniejszym życiu Violet, być może w wieku jedenastu lat dostała list rozpoczęła naukę w Hogwarcie, jednak nie wiemy do jakiego domu została przydzielona i czym się zajmowała po zakończeniu nauki. Mąż Violet, Albert, był okrutnym czarodziejem, który znęcał się nad żoną. Pewnego dnia w 1855 roku okropnie się pokłócili, więc Violet weszła do kominka, chcąc udać się do domu swojej matki poprzez sieć Fiuu. Przez to, że szlochała i miała czkawkę, bardzo niewyraźnie powiedziała, gdzie chce się przenieść. Trafiła do domu Myrona Otherhausa w Bury St Edmunds, Suffolk[1]. Mimo że jej twarz była zaczerwieniona od płaczu i cała była pokryta popiołem, ona i Myron zakochali się w sobie.

Dwa tygodnie później Albert zauważył, że w domu zrobiło się brudno i uznał, ze nadszedł czas, aby jego żona wróciła. Udał się więc do swojej teściowej, która stwierdziła, że jej córka wcale u niej nie była. Albert nie uwierzył kobiecie, jednak po przeszukaniu domu przyjął do wiadomości, że mówi ona prawdę.

Próbując odnaleźć Violet wywieszano plakaty i napisano serię artykułów w Proroku Codziennym, jednak było to bezskuteczne. Uznano ją za zaginioną. Nikt nie widział jej wychodzącej z czyjegoś kominka, ani nie wiedział o miejscu jej pobytu.

Przez kilka miesięcy po zaginięciu Violet, brytyjscy czarodzieje bali się korzystać z sieci Fiuu, obawiając się, że oni także znikną. Jednak po pewnym czasie, kiedy nikt więcej nie zniknął i sprawa Violet przycichła, ludzie znów korzystali z sieci. Mąż Violet nie zapomniał o tym incydencie i nigdy więcej nie podróżował za pomocą sieci Fiuu, nauczył się także kilku zaklęć czyszczących.

Przez następne dwadzieścia lat, Violet mieszkała z Myronem i ich siedmiorgiem dzieci w odosobnieniu. Kiedy Albert zmarł w 1875 roku, Violet zdecydowała się powrócić do społeczności czarodziejów i opowiedzieć publicznie swoją historię.

Za kulisami Edytuj

  • Prawa czarodziejów dotyczące małżeństw i rozwodów są nieznane. Możliwe, że małżeństwa czarodziejów mogą być dobrowolnie rozwiązane przez jedną osobę bez wiedzy drugiej strony lub z udziałem oficjalnej agencji, takiej jak Ministerstwo Magii, a zatem, Violet była w stanie potajemnie rozwieść się z Albertem i poślubić Myrona. Ponadto możliwe jest, że Violet została uznana za zmarłą w pewnym momencie po jej zniknięciu, tym samym rozwiązało to jej małżeństwo z Albertem i pozwoliło Violet wyjść za Myrona. Jednak możliwe jest również, że Myron i Violet żyli razem, nigdy nie zawierając małżeństwa, co sprawiłoby, że ich siedmioro dzieci, były jedynymi postaciami, o których wiadomo, że urodziły się, kiedy ich rodzice nie mieli ślubu, w kanonie Harry'ego Pottera.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Mothers house, co oznacza dom matki oraz Myron Otherhaus, brzmią do siebie bardzo podobnie. To dlatego, kiedy zapłakana Violet, szlochając chciała się przenieść do domu matki, sieć Fiuu przeniosła ją do domu Myrona.