FANDOM

Syriusz: "Zamknij się, stara wiedźmo! Zamknij się, ale już!"
Portret Walburgi: "Tyyyy! Ty zdrajco, ty szkarado, hańbo mego łona!"
Syriusz: "Powiedziałem... ZAMKNIJ SIĘ!"
— Rozmowa Syriusza z portretem Walburgi w 1995.[źródło]

Walburga Black (ur. 1925 − zm. 1985 r.) — czarownica czystej krwi, córka Polluxa Blacka i Irmy Crabbe; siostra Alpharda i Cygnusa; żona Oriona Blacka; matka Syriusza i Regulusa Blacków.

Biografia Edytuj

Walburga urodziła się w 1925 roku jako córka trzynastoletniego wówczas Polluxa Blacka i Irmy Crabbe. Prawdopodobnie wychowywana była przez ród Blacków w Londynie przy Grimmauld Place 12. Rodzina wpoiła Walburdze wartości, jakimi kierowali się czarodzieje czystej krwi.

W 1936 roku Walburga skończyła jedenaście lat i otrzymała list zaadresowany do niej z Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jesienią rozpoczęła naukę w szkole magii. Podobnie jak inni Blackowie, trafiła do Slytherinu. Niedługo później Walburga została starszą siostrą, na świat przyszli jej bracia – Cygnus i Alfard.

Po zakończeniu nauki w Hogwarcie, Walburga wyszła za mąż za kuzyna drugiego stopnia Oriona Blacka. Po szesnastu latach, w wieku trzydziestu czterech lat, urodziła syna Syriusza. Dwa lata później na świat przyszedł Regulus. Podczas gdy Regulus spełniał wszystkie oczekiwania matki, Syriusz sprawiał same problemy – gardził statusem krwi i przyjaźnił się głównie z mieszańcami; został przydzielony do Gryffindoru jako pierwszy członek rodu Blacków, nie szanował wartości pielęgnowanych przez rodzinę.

Pośmiertny portret Edytuj

Moja matka nie miała serca (...) Tylko nienawiść utrzymywała ją przy życiu
— Syriusz o Walburdze[źródło]
Walburgaportraitlego

Portret Walburgi (Lego)

Walburga zmarła w 1985, w wieku 60 lat. Jej portret zawisł w holu domu przy Grimmauld Place 12. Kiedy ktoś zachowywał się zbyt głośno, portret budził się i wywrzaskiwał różne obelgi związane z mugolakami, zdrajcami krwi itp. przekraczającymi próg jej domu.

Jedynie Stworek (skrzat domowy Blacków) lubił swoją panią i często rozmawiał z jej portretem. Wykonywał też jej zwariowane rozkazy (Syriusz wspomina o tym w Zakonie Feniksa).

Wygląd Edytuj

Przez chwilę Harry pomyślał, że patrzy przez okno, za którym stoi jakaś staruszka w czarnym czepku i wrzeszczy, jakby ją torturowano (...)
Harry Potter o portrecie Walburgi, w domu przy Grimmauld Place 12 w 1995 roku[źródło]

Kiedy Walburga Black mówiła, ślina pryskała jej z ust, wybałuszała oczy, tocząc nimi w okropny sposób. Miała pożółkłą skórę, która się napinała z wysiłku oraz długie paznokcie.

Etymologia imienia Edytuj

Jest to imię żeńskie pochodzenia germańskiego, powstało jako złączenie dwóch członów: waldan, które znaczy rządzić bądź panować, oraz burg, które może oznaczać gromadzić, strzec, pilnować lub ochraniać. To imię wybitnie współgrało z charakterem pani Black, ponieważ lubiła panować nad swoją rodziną i pilnowała, aby nikt nie ważył się bezcześcić jej czystości.

Ciekawostki Edytuj

  • Jej ojciec, Pollux Black, przeżył ją o 5 lat. Z drzewa genealogicznego wynika również, że został on ojcem w wieku 13 lat, co mogło być jednak błędem matematycznym ze strony autorki.
  • Z rodzinnego drzewa genealogicznego wynika, że wydziedziczyła swojego syna, Syriusza, za to, że uciekł z domu, oraz swojego brata, Alfarda, za przekazanie swojego majątku właśnie Syriuszowi.
  • Jej syn i mąż zmarli w tym samym roku.
  • Była kuzynką drugiego stopnia swojego męża. Nie musiała również z tego powodu po ślubie zmieniać nazwiska, ponieważ już przed nim należała do rodziny.

Występowanie Edytuj