FANDOM

Walden Macnairczarodziej czystej krwi, śmierciożerca zatrudniony po upadku Voldemorta w Ministerstwie Magii , w Komisji Likwidacji Niebezpiecznych Stworzeń, jako kat.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Niczego nie wiadomo o wczesnym życiu Macnaira. Nieznana jest dokładna data jego narodzin. Zapewne uczęszczał do Hogwartu, gdzie być może został przydzielony do Slytherinu, jak większość późniejszych śmierciożerców.

Pierwsza wojna Czarodziejów Edytuj

Podczas Pierwszej wojny czarodziejów Macnair należał do grona śmierciożerców. Po upadku Voldemorta w 1981 roku aby uniknąć Azkabanu zeznał, iż był poddany działaniu klątwy Imperius . Nie próbował odszukać Voldemorta po utraceniu przez niego mocy.

Praca w Ministerstwie Magii Edytuj

755px-Walden

Zeznania Macnaira w sprawie jego przynależności do śmierciożerców zostały przyjęte, a on sam uniewinniony. Rozpoczął pracę w Ministerstwie Magii. Dostał posadę kata magicznych stworzeń, która do niego pasowała, ze względu na jego mordercze skłonności i zapewne jemu też przypadła do gustu. 6 czerwca 1994 roku o zachodzie słońca miał wykonać egzekucję hipogryfa Hardodzioba, jednakże dzięki użyciu przez Hermionę Granger zmieniacza czasu, do egzekucji nie doszło.

Powrót Czarnego Pana Edytuj

24 czerwca 1995 Lord Voldemort po prawie czternastoletnim oczekiwaniu wreszcie się odrodził. Wezwał swoich śmierciożerców na cmentarz w Little Hangleton, gdzie był obecny również Harry Potter, Cedrik Diggory i Peter Pettigrew. Macnair stawił się przed swoim panem, który obiecał mu wiele ofiar.

Misja u olbrzymów Edytuj

Macnairpott

Walden na Pottermore

W 1995 Macnair otrzymał od Voldemorta misję zwerbowania olbrzymów do walki po stronie Czarnego Pana, co mu się udało. Konkurencją Waldena i jego towarzysza byli Rubeus Hagrid i Madame Maxime, którzy chcieli zjednać olbrzymów na stronę Zakonu Feniksa. Hagrid i Maxime wywarli dobre wrażenie na gurgu, czyli przywódcy olbrzymów Karkusie. Jednak dwa dni później olbrzymy zaczęły ze sobą walczyć. W wyniku walk głowa Karkusa spoczęła na dnie pobliskiego jeziora. Nowym gurgiem został Golgomat. Macnair i jego towarzysz przeciągnęli na swoją stronę Golgomata, a co za tym idzie jego plemię. Tymczasem Hagrid chodził z Madame Maxime po pobliskich jaskiniach i próbował nakłonić niedobitków do walki po stronie Zakonu, co im sie nie udało.

Zabójstwo Brodericka Bode Edytuj

Broderick Bode został zaczarowany klątwą Imperius przez Lucjusza Malfoya i pod jej wpływem próbował wykraść przepowiednię. Czary ochronne przepowiedni sprawiły, że po kontakcie z nią Bode zachowywał się jak czajnik, w wyniku czego trafił do szpitala Św. Munga. Tam Macnair przebrany za staruszka z trąbką w uchu zaniósł mu diabelskie sidła. Bode nie wiedział, jaką roślinę otrzymał i po niedługim czasie został przez nią uduszony.

Bitwa w Departamencie Tajemnic Edytuj

Luna-Lovegood-and-Walden-Macnair-ravenclaw-28220373-285-428

Podczas bitwy w Departamencie Tajemnic 17 czerwca 1996 Macnair wraz z Averym gonili Harry'ego Pottera. W pewnym momencie Macnair złapał Harry'ego za gardło, ale Neville Longbottom uderzył go różdżką w oko, więc Macnair puścił Pottera, który ugodził go później zaklęciem oszałamiającym. Niedługo potem do Departamentu Tajemnic przybył Minister Korneliusz Knot wraz z aurorami, którzy pojmali Macnaira i innych śmierciożerców i uwięzili ich go w Azkabanie.

1997 rok i Bitwa o Hogwart Edytuj

Walden Macnair spędził w więzieniu blisko rok. Uciekł podczas jednej z zatuszowanych przez Ministerstwo Magii masowych ucieczek w lecie 1997. 2 maja 1998 wtargnął na tereny zamku podczas Drugiej Bitwy o Hogwart. Dostał się nawet do Wielkiej Sali, gdzie zginął z ręki Hagrida, który rzucił nim o ścianę.

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Macnair hogwart

Macnair został opisany jako krzepki, muskularny i wysoki mężczyzna. Nosił cienkiego, czarnego wąsa.

Charakter Edytuj

Hagrid opisał Waldena jako psychopatę, który ma maniakalne skłonności. Wściekł się, gdy stracił okazję zabicia Hardodzioba. Był również bardzo brutalny.

Ciekawostki Edytuj

  • W filmach Macnair nie jest zbyt muskularny i nie ma żadnego wąsa.
  • W żadnym z filmów Macnair nie wypowiada ani jednego słowa.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Członkowie Avery I · Avery II · Regulus Black · Alecto Carrow · Amycus Carrow · Bartemiusz Crouch Jr · Crabbe Sr · Antonin Dołohow · Gibbon · Goyle Sr · Jugson · Igor Karkarow · Bellatriks Lestrange · Rudolf Lestrange · Rabastan Lestrange · Lestrange · Walden Macnair · Draco Malfoy · Lucjusz Malfoy · Mulciber I · Mulciber II · Nott Sr · Peter Pettigrew · Augustus Rookwood · Rosier · Evan Rosier · Thorfinn Rowle · Selwyn · Severus Snape · Travers · Yaxley · Wilkes
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy