FANDOM

Walizka Queenie Goldstein — walizka należąca do amerykańskiej czarownicy, Queenie Goldstein. Właścicielka zabrała ją ze sobą w podróż do Londynu i Paryża w 1927 roku.

Historia Edytuj

Wizyta u Newtona Edytuj

We wrześniu Queenie wraz ze swoim będącym pod wpływem zaklęcia miłosnego narzeczonym, Jacobem Kowalskim, udała się do Londynu, do Newtona Skamandera. Przed podróżą spakowała potrzebne jej rzeczy do swojej walizki, którą zabrała ze sobą. Podczas wizyty u Newtona, wyciągnęła z niej egzemplarz Zaczarowanego, by pokazać Skamanderowi, że według czasopisma jest zaręczony z Letą Lestrange. Później gospodarz zauważył, że Jacob jest pod wpływem zaklęć rzuconych przez swoją towarzyszkę, więc zdjął z niego urok. Zdenerwowało to Queenie, która zabrała walizkę i wyszła na zewnątrz. W pośpiechu nie zauważyła, że wypadło z niej kilka przedmiotów, w tym szminka i podarta pocztówka. Czarownica po wyjściu odbyła szybką rozmowę z Jacobem, po czym deportowała się[1].

Podróż do Paryża Edytuj

Po opuszczeniu Londynu Queenie udała się do Paryża, by spotkać się z siostrą, Tiną. By ją odnaleźć poszła do Francuskiego Ministerstwa Magii. W recepcji na głównym piętrze wyjaśniła kogo szuka, jednak recepcjonistka stwierdziła, że w mieście nie ma Tiny. Queenie zaskoczona, próbowała przekonać czarownicę, że się myli i chciała pokazać pocztówkę od siostry jako dowód. Jednak gdy sięgnęła do walizki, ta otworzyła się i wypadła z niej część zawartości. Queenie próbowała znaleźć zgubę jednak jej się nie udało[2].

Po opuszczeniu ministerstwa przypadkiem trafiła na Newtona i Jacoba, którzy też pojechali do Paryża. Próbowała do nich dotrzeć, jednak nie zdołała ich dogonić. Zasmucona i przytłoczona przez myśli otaczających ją ludzi usiadła na chodniku, stawiając walizkę na ziemi i wystawiając się na deszcz. Została tam odnaleziona przez Vindę Rosier, która zabrała ją z ulicy[3]. Queenie najpewniej wzięła bagaż ze sobą, jednak nie wiadomo co później stało się z przedmiotem.

Zawartość Edytuj

Podczas podróży do Londynu i Paryża w 1927 roku, Queenie przechowywała w walizce między innymi:

Ciekawostka Edytuj

W scenie rozmowy z francuską recepcjonistką, Queenie starając się wyjaśnić w jak najbardziej zrozumiały sposób cel przybycia, pokazała na swój bagaż wypowiadając słowo „case” co po angielsku oznacza zarówno walizkę, jak i sprawę.

Występowanie Edytuj

Przypisy