FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy magicznego stworzenia. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Wampus (ang. Wampus Cat) — magiczne zwierzę z rodziny kotowatych, żyjące w Appalachach. Jeden z domów szkoły Ilvermorny został nazwany na jego cześć.

Charakterystyka Edytuj

Wampus pochodził z Appalachów. Rozmiarami i wyglądem przypominał pumę albo kuguara. Potrafił chodzić na tylnych łapach, był szybszy od strzały, a jego żółte oczy miały ponoć zdolność hipnotyzowania i legilimencji[1].

Wampusy a czarodzieje Edytuj

Wampus Cat FB-2017

Znawcami ich obyczajów byli Czirokezi, dzielący z nim ten sam region. Im jako jedynym udało się użyć jego włosia do produkcji różdżek (jako rdzeń).

W 1832 roku Abel Treetops, pochodzący z Cincinnati, oznajmił, że wynalazł metodę oswajania wampusów i wykorzystywania ich do pilnowania domów czarodziejów. Jednak gdy do jego domu wdarli się funkcjonariusze MACUSY i nakryli go na rzucaniu zaklęcia powiększającego na kuguchary, uznano go za oszusta.

Jako dom w Ilvermorny Edytuj

Założycielem domu Wampusa był Webster Boot. Dom ten sprzyjał wojownikom i reprezentował ciało. Gdy wampus chciał kogoś przyjąć do swojego domu, jego rzeźba (w Wielkiej Sali w zamku Ilvermorny) ryczała.

Występowanie Edytuj

Przypisy