FANDOM

Wayne Hopkins (ur. 1979/1980 r. w Wielkiej Brytanii lub Irlandii[1]) — czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Hufflepuffu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Wayne Hopkins urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – Hopkins, około 1980 roku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich[1]. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września 1991 roku razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Wayne'a do Hufflepuffu.

Etymologia Edytuj

Imię Wayne jest to nazwisko zawodowe, oznaczający ekspres wagon, pochodzącym od staroangielskiego wægn wagon.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Światowo Ekskluzywny Wywiad z J K Rowling; Do Hogwartu przyjmowano jedynie czarodziejów z Wielkiej Brytanii i Irlandii.