Wieża Astronomiczna (ang. Astronomy Tower) — najwyższa wieża w Hogwarcie. Uczniowie uczyli się na niej o gwiazdach i planetach podczas zajęć astronomii z profesor Aurorą Sinistrą, które ze względu na potrzeby przedmiotu odbywały się zawsze o północy. Na wieży przeprowadzane były również egzaminy z astronomii.

Historia[edytuj | edytuj kod]

1992[edytuj | edytuj kod]

Przekazanie Norberta na wieży astronomicznej.

W 1992 roku Harry i Hermiona weszli na szczyt Wieży Astronomicznej, aby wysłać Norberta do Charliego, który zajmował się smokami w Rumunii. Pomimo udanego odesłania smoka, zostali oni przyłapani przez Filcha, kiedy schodzili z wieży[1].

1993[edytuj | edytuj kod]

Po tym, jak Syriusz Black próbował włamać się do Wieży Gryffindoru 31 października 1993 roku, cały personel miał za zadanie przeszukać zamek pod kątem jakichkolwiek oznak obecności Syriusza. Filch sprawdził wtedy Wieżę Astronomiczną i sowiarnię, ale nie udało mu się znaleźć tam Blacka[2].

1996[edytuj | edytuj kod]

W 1996 roku, jak co roku odbył się na Wieży Astronomicznej w ramach SUMów egzamin praktyczny z astronomii. Egzaminowani mieli za zadanie wypełnić mapę gwiazd. Większym zainteresowaniem od egzaminu cieszył się jednak atak pracowników Ministerstwa na Rubeusa Hagrida i Minerwę McGonagall, który to zgromadzeni na wieży uczniowie oglądali przy pomocy teleskopów[3].

1997[edytuj | edytuj kod]

Zobacz więcej: Bitwa na Wieży Astronomicznej

The Lightning-Struck Tower, B6C27M1.png

Rok później na tej wieży odbyła się główna część bitwy na Wieży Astronomicznej. Śmierciożercy wyczarowali nad nią Mroczny Znak, aby zwabić do zamku Dumbledore'a. Kiedy ten pojawił się na Wieży Astronomicznej, został pozbawiony różdżki przez Draco Malfoya, a następnie zabity zaklęciem uśmiercającym przez Snape'a. Impet zaklęcia zrzucił Albusa z wieży[4].

Położenie[edytuj | edytuj kod]

Wieża była najwyższa w Hogwarcie i stała prawie bezpośrednio nad frontowymi drzwiami zamku. Dzięki wysokości, z wieży był doskonały wygląd na rozgwieżdżone niebo.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Wieża Astronomiczna Pottermore.png

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy