FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Tytuł tej strony bądź zwroty w niej zawarte są przetłumaczone przez fanów, dlatego nie jest to wersja oficjalna.

Wieża Pióra i Księgi (ang. Small Locked Tower) — jedna z wielu wież, będąca częścią zamku Hogwart. Znajdują się w niej Księga Dopuszczenia oraz Pióro Przyjęcia, magiczne przedmioty, które wyszukują nowych uczniów Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie [1].

Od momentu powstania szkoły, wieża ta nie była nigdy odwiedzana przez żadnych uczniów. Zaraz po ukończeniu budowy, Pióro i Księga zostały umieszczone tam przez założycieli Hogwartu i od tego czasu nie były dotykane przez żadnego czarodzieja. Dyrektorzy szkoły często odwiedzali wieżę, chcąc spędzić kilka godzin w spokoju i ciszy, mając nadzieję zobaczyć magiczne przedmioty w akcji [1].

Za kulisami Edytuj

Zanim Pottermore zostało znacznie ulepszone, Wieża Pióra i Księgi była tłem strony wylogowania. W przypadku nowej wersji na ilustracji wprowadzono kilka drobnych zmian, aby lepiej odpowiadały one informacjom podanym przez Rowling. Stara wersja ilustracji jest nadal widoczna na stronie, na której nowi użytkownicy mogą się zarejestrować.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Hogwart
Wieże
Wieża Astronomiczna · Dzwonnice · Wieża Centralna · Wieża Zegarowa · Mroczna Wieża · Wieża Założycieli · Wieża Gryffindoru · Wieża Dyrektora · Wieża zielarstwa · Wieża szpitalna · Wieża Ośmiokątna · Wieża Marmurowych Schodów · Wieża Północna · Pieprzniczka · Wieża Quidditcha · Wieża Ravenclawu · Prawa długa wieża · Wieża Pióra i Księgi · Wieża Południowa · Wieża Kamiennego Mostu · Wieże Mostu Wiszącego · Blanki wybrukowanego dziedzińca · Wieża terenu szkoleniowego · Turris Magnus · Turris Medius · Wieże dziedzińca wiaduktu · Wieża Zachodnia · Blanki Wieży Zachodniej