Wieża Ravenclawu (ang. Ravenclaw Tower) — jedna z wież w Hogwarcie, służąca jako terytorium dla Krukonów. Mieścił się tam pokój wspólny i dormitoria chłopców oraz dziewcząt.

Wejście[edytuj | edytuj kod]

Wejście do pokoju wspólnego znajdowało się w zachodniej części Hogwartu, na szczycie spiralnych schodów, najprawdopodobniej na piątym piętrze. Drzwi nie miały klamki ani zamka od klucza. Posiadały jedynie kołatkę w kształcie orła. Aby wejść do pokoju, trzeba było odpowiedzieć na zagadkę, zadawaną przez kołatkę. Jeśli odpowiedzi były błędne, nie zostało się wpuszczonym i trzeba było czekać na kolejnego ucznia, mając nadzieję, że ten odpowie poprawnie.

Pokój wspólny[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Pokój wspólny

Pokój wspólny Ravenclawu był okrągły, na oknach wisiały niebieskie i brązowe jedwabie, a na suficie namalowane gwiazdy. Przez okna dobrze było widać jezioro, zakazany las, boisko od Quidditcha, ogrody do zielarstwa oraz góry. Pokój wyposażony był w stoły, krzesła i regały na książki. Przy drzwiach prowadzących do dormitoriów znajdował się posąg Roweny Ravenclaw wykonany z białego marmuru.

Dormitoria[edytuj | edytuj kod]

Wejście do dormitoriów było w pokoju wspólnym, tuż obok pomnika Roweny Ravenclaw.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

Występowanie[edytuj | edytuj kod]