FANDOM

Wieża rozjarzona błyskawicami (ang. The Lightning-Struck Tower) — dwudziesty siódmy rozdział książki Harry Potter i Książę Półkrwi. Trwa od strony 621 do 639.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry i Dumbledore aportują się w Hogsmeade. Madame Rosmerta informuje ich, że nad szkołą unosi się Mroczny Znak. Dyrektor chce jak najszybciej dostać się do Hogwartu, dlatego razem z Harrym lecą na miotłach na Wieżę Astronomiczną. Dumbledore każe Harry'emu zawołać Severusa Snape'a. Kiedy chłopak chce wypełnić polecenie, nieznane mu zaklęcie paraliżuje go. Harry może jedynie przysłuchiwać się rozmowie dyrektora i Draco Malfoya. Okazuje się, że Dumbledore wiedział o wszystkich poczynaniach Ślizgona, jednak nie powstrzymywał go. Malfoy zaczyna opowiadać, w jaki sposób próbował zabić dyrektora i jak wpuścił śmierciożerców do zamku. Na szczycie wieży zbierają się poplecznicy Lorda Voldemorta, którzy niecierpliwie czekają, aż Malfoy zabije Dumbledore'a. Nagle przybywa Snape. Harry widzi, jak nauczyciel eliksirów wymierza różdżkę w stronę Dumbledore'a i rzuca zaklęcie uśmiercające.

Poprzednik
Jaskinia
Rozdziały książki „Harry Potter i Książę Półkrwi” Następca
Ucieczka Księcia