Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (org. The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Britain, UK) — unitarne państwo wyspiarskie położone w Europie Zachodniej. W skład Wielkiej Brytanii wchodzą: Anglia, Irlandia Północna, Szkocja i Walia. Jest otoczona przez Ocean Atlantycki (od zachodu i południa), Morze Północne (na wschodzie), kanał La Manche (na południu) i Morze Irlandzkie (na zachodzie). Jej stolicą jest Londyn.

Ustrój polityczny[edytuj | edytuj kod]

Mugolski rząd[edytuj | edytuj kod]

Na czele rządu stoi mugolski premier, zaś funkcję reprezentacyjną pełni król Wielkiej Brytanii – aktualnie królowa Elżbieta II.

Rząd czarodziejów[edytuj | edytuj kod]

Czarodzieje mają swój odpowiednik mugolskiego premiera oraz rządu. Jest to Brytyjskie Ministerstwo Magii. Sprawuje ono kontrole nad czarodziejami na terenie całej Wielkiej Brytanii. Na czele ministerstwa stoi Minister Magii. Sprawuje on władzę ustawodawczą, wykonawczą i w pewnym stopniu sądowniczą. Ma także duży wpływ na media. Podlegają mu szefowie różnych departamentów. Aktualnie ministrem magii jest Hermiona Granger.

Magiczne miejsca[edytuj | edytuj kod]

Stworzenia naturalnie zamieszkujące ten teren[edytuj | edytuj kod]

Tylko w Wielkiej Brytanii i Irlandii[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]