Disambig.svg Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Wielki Inkwizytor Hogwartu (ang. The Hogwarts High Inquisitor) — piętnasty rozdział książki Harry Potter i Zakon Feniksa. Trwa od strony 342 do 370.

Postacie, które wystąpiły[edytuj | edytuj kod]

Postacie wspomniane[edytuj | edytuj kod]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Umbridge zostaje mianowana Wielkim Inkwizytorem Hogwartu. Harry, Ron i Hermiona dowiadują się o tym, czytając artykuł w Proroku Codziennym. Na lekcji eliksirów Snape rozdaje ocenione wypracowania. Harry dostaje „O”, co stara się ukryć przed Hermioną. Umbridge wizytuje lekcje wróżbiarstwa. Na lekcji Obrony przed Czarną Magią Harry traci nad sobą panowanie i dostaje szlaban. Angelina wścieka się na Harry'ego. Krzyczy na niego w Wielkiej Sali, czym alarmuje prof. McGonagall. Nauczycielka karze Harry'ego odbierając Gryfonom punkty. Umbridge wizytuje lekcję transmutacji. McGonagall prowadzi zajęcia, nie zwracając na nią uwagi. Wielki Inkwizytor Hogwartu pojawia się też na lekcji Opieki nad Magicznymi Stworzeniami. Ron i Hermiona przedstawiają Harry'emu swój pomysł. Chcą, by Harry uczył zainteresowanych Obrony przed Czarną Magią, ten jednak odmawia. W nocy śni o Departamencie Tajemnic.

Poprzednik
Percy i Łapa
Rozdziały książki „Harry Potter i Zakon Feniksa” Następca
W gospodzie Pod Świńskim Łbem

de2:15. Kapitel: Die Großinquisitorin von Hogwarts