FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Wierzba bijąca (ang. The Whomping Willow) — piąty rozdział książki Harry Potter i Komnata Tajemnic. Trwa od strony 73 do 93.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Streszczenie Edytuj

Po bójce w księgarni Esy i Floresy reszta wakacji upływała w miarę spokojnie. W końcu nadszedł dzień wyjazdu do Hogwartu. Państwo Weasleyowie i Harry przybyli na peron 9¾. Po tym, gdy barierka (którą zapieczętował Zgredek) nie chciała ich przepuścić, Ron wpadł na pomysł aby do Hogwartu polecieć Fordem Anglią, co Harry i Ron uczynili. W trakcie podróży nastąpiły jednak pewne komplikacje: nie zawsze należycie działał tzw. czujnik niewidzialności odpowiedzialny za to, by mugole nie widzieli samochodu, a także w końcowej fazie lotu samochód uderzył w Wierzbę Bijącą, która, gdy ją coś uderzy, to oddaje. Gdy Potter i Weasley zmierzali do Wielkiej Sali napotkali Severusa Snape'a, który wziął ich do swojego gabinetu. Następnie wezwał on dyrektora Hogwartu – Albusa Dumbledore'a i opiekunkę Gryffindoru prof. Minerwę McGonagall. Harry opowiedział dyrektorowi, że barierka na Peronie 9 i 3/4 ich nie chciała przepuścić, więc zmuszeni byli dostać się do Hogwartu inaczej i w pobliżu dworca Kings'Cross znalazł latający samochód i postanowili nim polecieć do szkoły. Ku zdumieniu Harry'ego i Rona nie zostali oni wyrzuceni ze szkoły, skończyło się na szlabanie i ostrzeżeniu, że jeszcze raz złamią jakiś punkt regulaminu, zostaną wyrzuceni ze szkoły. Po zjedzonym w gabinecie Snape'a obiedzie udali się do wieży Gryffindoru, gdzie spotkali Hermionę, która nie była zachwycona ich zachowaniem.

Poprzednik
W księgarni Esy i Floresy
Rozdziały książki „Harry Potter i Komnata Tajemnic” Następca
Gilderoy Lockhart