FANDOM

William Sayre (zm. ok. 1608) — irlandzki czarodziej czystej krwi. Mąż Rionach Gaunt i ojciec Izoldy, pierwszej dyrektorki i założycielki Szkoły Magii i Czarodziejstwa Ilvermorny.

Biografia Edytuj

William był potomkiem Morrigan, słynnej czarownicy potrafiącej zamienić się w kruka. W 1603 roku ożenił się z czarownicą czystej krwi Rionach Gaunt i zamieszkał z nią w Chacie Ilvermorny w wiosce Coomloughra, znajdującej się w hrabstwie Kerry. Tego samego roku został ojcem Izoldy.

William wołał na swoją córkę „Morrigan”, nawiązując tym samym do swojej przodkini. On i jego żona bardzo kochali Izoldę i żyli w zgodzie ze swoimi mugolskimi sąsiadami, często im pomagając.

Kiedy Izolda miała pięć lat, Rionach i William zostali zamordowani przez Gormlaith, siostrę Rionach, która swój czyn usprawiedliwiła chęcią „ocalenia” Izoldy przed szkodliwym wpływem mugoli. Izolda uciekła Gormlaith i udała się do Ameryki, gdzie zaprzyjaźniła się z Pukwudgie, którego nazwała William na cześć swojego ojca.

Córka Williama wyszła za mąż za mugola Jamesa Stewarda i adoptowała dwóch chłopców, Chadwicka i Webstera, oraz urodziła dwie córki, Martę i Rionach.

Występowanie Edytuj