FANDOM

Queenie podchodzi do drzew na środku placu. Kaszle. Korzenie drzew unoszą się i tworzą wokół niej windę w kształcie klatki dla ptaków, którą Queenie zjeżdża pod ziemię.
— Opis działania windy[źródło]

Winda Francuskiego Ministerstwa Magii — magiczny środek transportu, umożliwiający dostanie się do siedziby Francuskiego Ministerstwa Magii w Paryżu.

W serii Edytuj

Winda

Queenie zjeżdża do ministerstwa.

We wrześniu 1927 roku Queenie Goldstein skorzystała z windy, by dostać się do Francuskiego Ministerstwa Magii, gdzie miała nadzieję spotkać się z siostrą, Tiną. W recepcji powiedziano jej, że nie ma tam Tiny.

Vinda w windzie

Vinda przepuszcza do windy Abernathy'ego, pod postacią starszej kobiety.

Chwilę później do windy wszedł Abernathy, w postaci starszej czarownicy, po tym jak zdobył kasetkę z drzewem genealogicznym rodziny Lestrange'ów. Gdy znalazł się w środku, gdzie czekała na niego Vinda Rosier, przyjął własny wygląd, a następnie razem opuścili Ministerstwo[1].

Opis Edytuj

Winda i Queenie

Użycie windy na Place de Furstemberg.

Wejście do Ministerstwa znajdowało się na Place de Furstemberg. Osoby wchodzące musiały podejść do fontanny na środku placu i zakasłać. Osoba ta stawała się wtedy niewidzialna dla mugoli, a wokół nich tworzyła się podobna do klatki dla ptaków winda z korzeni drzew, która następnie zjeżdżała, pod ziemię na główne piętro Ministerstwa[1].

Zobacz też Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy