FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy wynalazcy. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Winky Crockettczarodziej nieznanego statusu krwi, który wynalazł lub wyprodukował magiczny środek czyszczący o nazwie Żmudna pasta Winky'ego Crocketta, reklamowany sloganem: Magia błyskawicznie usuwająca trudne do usunięcia zabrudzenia[1].

Biografia Edytuj

WinkyCrockett'sElbowGrease

Etykieta "żmudnej pasty"

Winky Crockett, którego nazwisko widnieje w nazwie środka czyszczącego, urodził się najprawdopodobniej pod koniec XIX lub na początku XX wieku[2]. Nie wiadomo, czy był Brytyjczykiem czy Amerykaninem, gdyż jego produkt znany był zarówno w Europie jak i Ameryce. Nie wiadomo również, czy uczęszczał do Hogwartu, Ilvermorny lub jakiejkolwiek innej szkoły magicznej. W pewnym okresie swego życia (przed 1926 rokiem) wynalazł lub zaczął produkować wynaleziony przez kogoś innego magiczny środek czyszczący.

W serii Edytuj

Wynalezioną lub wyprodukowywaną przez Winky'ego Crocketta pastę do czyszczenia posiadały w 1926 r. siostry Goldsteien, Porpentyna i Queenie [3], a w latach 90 Hagrid [3] i Molly Weasley[4].

Za kulisami Edytuj

  • Nazwisko tego czarodzieja jest hołdem złożonym Jordanowi Crockettowi[5], który pracował jako asystent ds. produkcji działu sztuki przy pierwszych dwóch filmach o Harrym Potterze, a także jako kreślarz w filmie Harry Potter i więzień Azkabanu.
  • Nazwisko Winky Crockett noszą jeszcze dwie inne osoby: uczeń Hogwartu będący w latach 40. Ślizgonem oraz inny uczeń tej szkoły, przydzielony w latach 90. do Gryffindoru.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. "Magic that hard to shift dirty away in a flash".
  2. Firmowany jego nazwiskiem produkt był znany już w 1926 roku, tak więc bez względu na to, czy był jego wynalazcą, czy producentem, musiał być w tym czasie już osobą dorosłą.
  3. 3,0 3,1 The Case of Beasts: Explore the Film Wizardry of Fantastic Beasts and Where to Find Them
  4. Harry Potter Limited Edition - A Guide to the Graphic Arts Department: Posters, Prints, and Publications from the Harry Potter Films''
  5. IMDb favicon Jordan Crockett w Internet Movie Database